روش‌های صحیح برای تخلیه هیجان

ورزش کردن و پرداختن به فعالیت‌های هنری به تخلیه انرژی کمک کرده و باعث آرامش می‌شود.

روش‌های صحیح برای تخلیه هیجان



مهدی امامی روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روشهای صحیح تخلیه هیجان، اظهار داشت: در علم روان شناسی، هیجان معمولا به احساسات و واکنش های عاطفی اطلاق می شود که  دارای سه مولفه شناختی، فیزیولوژیکی و رفتاری است.

وی ادامه داد: هیجانات باید به شکل صحیحی تخلیه شوند در غیر اینصورت تجمع انرژی و ساکن ماندن آن باعث بروز رفتارهایی مثل خشونت و پرخاشگری در فرد می شود.

امامی با تأکید بر اینکه از بهترین روش های تخلیه هیجان، ورزش کردن است، تصریح کرد: داشتن تحرک و انجام فعالیت های بدنی باعث می شود انرژی فرد مصرف شده و به آرامش برسد.

این کارشناس در ادامه بیان داشت: از شیوه های دیگر تخلیه هیجان، پرداختن به فعالیت های مثبت است. هر کسی  می تواند، طبق علاقه مندی های خود در زمینه یا رشته ای خاص به فعالیت بپردازد. مانند پرداختن به یک فعالیت هنری.

امامی در پایان گفت: اگر  داشتن انرژی زیاد باعث ناراحتی شما شده  و فعالیت های روزمره تان  را تحت تأثیر قرار می دهد، بهتر است به یک روان شناس مراجعه کرده و راه های درمانی را پیش بگیرید.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب