اثرات تغذیه بر استرس

کارشناسان مصرف هشت ماده خوراکی زیر را برای کاهش استرس توصیه کردند.

کارشناسان مصرف هشت ماده خوراکی زیر را برای کاهش استرس توصیه کردند.

•ماست:
مصرف ماست به خصوص در تابستان به دلیل سبک بودن و هضم راحت آن غذای مناسبی برای کاهش استرس است. به اعتقاد کارشناسان ماست و دیگر مواد لبنی که سرشار ازاسید آمینه «تیروزین» است مقدار ترشح «سروتونین» در مغز را افزایش داده و باعث آرامش می‌شود و استرس را کاهش میدهد.

•شکلات تلخ:
از آنجایی که بدن به آنتی‌اکسیدان نیاز دارد با مصرف شکلات تلخ می‌توان این آنتی‌اکسیدان را که به شکل فلانوئید است به بدن رساند و این ماده ترشح هورمون‌های استرس‌زا را کاهش می‌دهد.

•مرکبات:
مصرف مرکبات به دلیل داشتن شکر طبیعی می‌تواند استرس را کاهش دهد.

•بادام:
بادام نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که برای کاهش استرس مفید است.بادام به دلیل داشتن ویتامین B2 ،E و منیزیم می‌تواند با تاثیرات نامطلوب استرس‌ مبارزه کند.

•چای:
مصرف چای می‌تواند همانند یک دارو ذهن شما را آرام کند.

•ماهی:
ماهی نیز به دلیل داشتن ویتامین B12 و B6 می‌تواند حالت‌های افسردگی را از شما دور کند.

•کلم بروکلی:
مصرف این نوع کلم به دلیل داشتن اسید فولیک برای کاهش استرس مفید است و احساس اضطراب، ترس و افسردگی را دور کند.

•سیر:
سیر علاوه بر اینکه برای کاهش استرس مفید است،می‌تواند مقدار گلوگز خون را کاهش دهد.

منبع :