با جلیقه‌ی نجات به آزمون بیایید

جلسه‌ی آزمون بود و حوزه‌ی کانون. دستم را روی شانه‌اش گذاشتم. مثل برق‌زده‌ها از جایش پرید. به مزاح گفتم: «داشتی غرق می‌شدی مرد. چند دقیقه بود که داشتی دست و پا می‌زدی؟»

جلسه‌ی آزمون بود و حوزه‌ی کانون. دستم را روی شانه‌اش گذاشتم. مثل برق‌زده‌ها از جایش پرید. به مزاح گفتم: «داشتی غرق می‌شدی مرد. چند دقیقه بود که داشتی دست و پا می‌زدی؟»

با تعجب پرسید: «شما از کجا فهمیدید؟ حدوداً 10 دقیقه‌ای بود که ذهنم روی این سؤال قفل شده بود. همیشه این مشکل را در آزمون‌ها دارم و به درس‌های آخر نمی‌رسم. زمان کم می‌آورم و ذهنم آشفته می‌شود.»

گفتم: «لابد فکر می‌کنی باید به همه‌ی سؤالات پاسخ بدهی.»

در جواب گفت: «مگر غیر از این است؟»

واقعیت آزمونی این روزهای خیلی‌ها به این شکل است. انتظار و توقع پاسخ‌گویی به همه‌ی سؤالات، آن هم بدون در نظر گرفتن توانایی‌های درونی‌شان، که این خود عامل تعیین‌کننده‌ای در میزان پاسخ‌گویی آن‌ها به سؤالات  است.

این توقع و عدم شناخت صحیح از یک طرف و از سوی دیگر گرداب عدم تمرکز و غرق شدن در سؤالات، یقیناً پارامتر مهمی در عدم پاسخ‌گویی حداکثری دانسته‌هاست.

راهکار این مشکل تکنیک چندتا از ده‌تاست که با عینی‌سازی توانایی‌ها و ایجاد شناخت صحیح، انتظار تعداد پاسخ‌گویی معقول را هم ایجاد می‌کند. هم‌چنین با اجرای تکنیک ضربدر و منها، قدرت و مهارت پرش از سؤالات وقت‌گیر هم به‌آرامی ایجاد می‌شود.

آزمون که تمام شد با لبخند گفت: «از آزمون بعد دیگر غرق نمی‌شوم. حتماً با مدیریت زمان و چندتا از ده‌تا جلیقه‌ی نجات می‌سازم.»

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب
جمع بندی عربی3(نگاه به گذشته) از عربی 3 سوم دبیرستان
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( دروس عمومی چهارم دبیرستان)
دبیر : فرزاد قنبری