نوروز 96

تغذیه در ایام امتحانات

از آن‌جا که فاصله‌ی بین شام تا صبحانه بین 10 تا 12 ساعت متغیر است، صبحانه برای دانش‌آموزان بسیار مهم است.



از آن‌جا که فاصله‌ی بین شام تا صبحانه بین 10 تا 12 ساعت متغیر است، صبحانه برای دانش‌آموزان بسیار مهم است.

مواد غذایی که می‌توانید با آن‌ها صبحانه‌‌ای کامل و اشتهاآور فراهم کنید، شامل موارد زیر است:

- یک لیوان شیر که بهتر است گرم باشد، به همراه دو قاشق عسل یا چند حلقه موز.

- سیب و جوانه‌ی گندم به‌تنهایی صبحانه‌ی کاملی است. برای جلوگیری از ایجاد حالت تهوع، بهتر است چند تکه نان و پنیر و گردو نیز مصرف شود.

- یک کاسه عدسی (لوبیا توصیه نمی‌شود) به همراه کمی کره در آن، صبحانه‌ی مفیدی است.

- تخم‌مرغ، منبع کاملی از پروتئین و سایر مواد مورد نیاز بدن است و به هر شکل که مصرف شود (آب‌پز، نیمرو، پخته) مفید است و تا مدتی طولانی کودکان را سیر نگه می‌دارد.