هدف‌گذاری نوع دوم امتحانی

استراتژی تصحیح و بهبود روشی است که می‌تواند در ارتقای این درس‌ها کمک‌کننده باشد.

پیشرفت در درس‌های نوسانی

هدف‌گذاری برای یک دوره از امتحانات همیشه به ابتدای سال تحصیلی وابسته نیست. اگرچه بهترین زمان برای ترسیم هدف‌گذاری سالیانه جایی در ابتدای سال است، اما لازم است که پیش از آغاز هر دوره‌ی امتحانی یک بار دیگر هدف‌گذاری‌ها را مرور کنیم. شاید این هدف‌گذاری نیاز به طراحی و بازطراحی داشته باشند که بدون این دو مورد، موفقیت در امتحانات کار ساده‌ای نیست.

کلید پیشرفت در امتحانات پیشِ رو، چه در زمینه‌ی افزایش نمره‌ی تک‌درس‌ها و چه در بخش افزایش تجمعی نمرات درس‌ها و معدل، در این نوع از هدف‌گذاری قرار دارد. درس‌های نمره‌آور یا درس‌های بخش نقاط قوت که به آن‌ها پرداخته شد، بخش ثابتی از نمرات شما را تشکیل می‌دهند که در بخش هدف‌گذاری نیز هم‌چنان باید به فکر تثبیت آن‌ها باشید؛ اما در مورد درس‌های نوسانی کارنامه‌ی تشریحی شرایط کمی متفاوت است. نمره‌ی مستمر و آزمون نیم‌سال اول این درس‌ها با هدف‌گذاری قبلی شما منطبق نبوده و در شرایط پایین‌تری قرار گرفته است.

استراتژی تصحیح و بهبود روشی است که می‌تواند در ارتقای این درس‌ها کمک‌کننده باشد. هدف‌گذاری منطقی ایجاب می‌کند که سطح قابل دسترسی از افزایش نمره را در این درس‌ها هدف‌گذاری کنید. با توجه به نیاز به فعالیت‌های مختلف در طول نیم‌سال برای ارتقای نمره در این درس‌ها، چند راهکار کلی برای بهبود وضعیت در زمان آماده‌سازی برای امتحان هر یک از این درس‌ها پیشنهاد می‌شود:

- حل مهم‌ترین تمرینات کتاب درسی در بخش‌های پرسؤال و نمره‌آور هر فصل از کتاب

- رفع اشکال از آزمون‌های نیم‌سال اول و مستمر

- رعایت تعادل زمانی بین پرداختن به نقاط قوت و ضعف در این درس‌ها