نظریه نسبیت عام اینشتین هنوز معتبر است

یک تیم بین‌المللی محققان دانشگاه توکیو پس از بررسی یک نقشه سه‌بعدی از 3000 کهکشان در فاصله 13 میلیارد سال نوری از زمین دریافتند که نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین هنوز پس از 100 سال معتبر است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا به نقل از اسپیس، از زمان کشف انبساط سریع جهان در اواخر دهه 1990، دانشمندان در تلاش برای توضیح چرایی آن هستند.

انرژی تاریک اسرارآمیز می‌تواند هدایتگر این شتاب باشد یا اینکه نظریه نسبیت عام اینشتین که بر اساس آن، گرانش باعث انحراف فضا و زمان می‌شود، ممکن است بی‌اثر شود.

محققان برای آزمایش نظریه اینشتین از داده‌های تحقیق "FastSound" بر روی بیش از 3000 کهکشان برای تحلیل سرعت و خوشه‌بندی آن‌ها استفاده کردند.

نتایج نشان داد که حتی در بخشهای دور جهان نیز نظریه نسبیت عام معتبر است و همچنین از این توضیح حمایت کرد که انبساط جهان می‌تواند با یک ثابت کیهانی طبق نظریه اینشتین توصیف شود.

هیچ‌کس تاکنون نتوانسته کهکشان‌های دورتر از 10 میلیارد سال نوری را بررسی کند، اما محققان با استفاده از ابزار طیف‌نگار فیبر چند شیئی بر روی تلسکوپ سوبارو که کهکشان‌ها را در فواصل 12.4 تا 14.7 میلیارد سال نوری تحلیل می‌کند، توانستند بر این مانع فائق شوند.

جزئیات این تحقیق در مجله انجمن نجوم ژاپن منتشر شده است.

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....