نقش مربیان آموزشی در کاهش بیش فعالی کودک

توجه به علایم بیش فعالی کودک قبل از سن مدرسه به وسیله غربالگری‌ها انجام می‌شود.





امین حق وردی روان شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: جنب و جوش و شیطنت یکی از خصلت های دوره کودکی است که گاهی والدین آن را با علایم اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز اشتباه می گیرند. 

وی در ادامه گفت: در صورت وجود اختلال بیش فعالی در کودک، وی در ارتباط با دوستان، درس خواندن و تمرکز با مشکلاتی مواجه خواهد شد. 

این روان شناس تأکید کرد: نقش مربیان در اجرای برنامه های آموزشی در جهت کاهش اختلال بیش فعالی بسیار حائز اهمیت است.

حق وردی با بیان اینکه همکاری والدین، مربیان آموزشی و روان شناس در کاهش این اختلال بسیار مهم است، اظهارداشت: به یاد داشته باشید که هیچگاه برچسب بیش فعال را به فرزند خود نزنید و از تنبیه او دوری کنید زیرا در طی درمان این مشکل، صبر و حوصله در برخورد با کودک نقش زیادی دارد. 

این روان شناس در پایان گفت:در صورت عدم درمان اختلال بیش فعالی کودک، در آینده با مشکلاتی از جمله گرایش به مواد مخدر و اعتیاد، عدم ارتباط صحیح با اطرافیان خصوصاً همسر و عدم تمرکز در انجام فعالیت و کارهای روزانه مواجه خواهد شد. 

منبع :