راهکاری برای افزایش رشد عضلات وزنه‌برداران

بر خلاف تصور معمول مطالعات اخیر نشان داده است که استراحت طولانی‌تر بین دوره‌های تمرین وزنه‌برداران می‌تواند به رشد بیشتر عضلات کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت MNT، محققان در بررسی‌های خود نشان دادند وزنه‌بردارانی که استراحت طولانی‌تری بین دوره‌های وزنه‌ زدن دارند بیشتر می‌توانند عضلات را فعال کنند و رشد عضلانی آن‌ها بیشتر است.

نتایج این مطالعات در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است.

وزنه‌برداری ورزشی قدرتی به شمار می‌رود و باعث افزایش حجم عضلات و قدرت می‌شود.

طبق گزارش مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها بهتر است که افراد برای افزایش قدرت حداقل 2 بار در هفته وزنه بزنند. برای اینکه این افراد بیشتر از وزنه زدن بهره ببرند بهتر است که وزنه زدن 8 تا 12 بار تکرار شود و در دو تا سه ست انجام شود. بررسی‌ها نشان داده است که استراحت طولانی بین ست‌ها می‌تواند به ترکیب پروتئین‌ها کمک کند. با مقایسه استراحت یک دقیقه و 5 دقیقه‌ای مشخص شد استراحت 5 دقیقه‌ای به افزایش رشد عضلات کمک می‌کند.

محققان توصیه می‌کنند که استراحت بین ست‌های وزنه برداری حداقل 2 تا 3 دقیقه باشد.

در صورتی که ورزشکاران حرفه‌ای تر باشند ممکن است استراحت کوتاه‌مدت نیز تاثیر منفی نداشته باشد زیرا بدن آن‌ها به این نوع تمرین عادت کرده است.

منبع :

پشتیبانی و مشاوره انتخاب رشته کنکور 96
در رشته دلخواهتان با چه رتبه ای قبول می شوید ؟
پاسخ به سوالاتی درباره انتخاب رشته دانشگاه آزاد، ظرفیت مازاد ، شهریه ها ، پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ، نحوه چیدمان رشته ها ، رشته های بدون کنکور و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب