ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت 95 گروه چهارم انسانی



 دوست خوب کانوني؛ سلام!

شما با شرکت در آزمون 17 ارديبهشت، مطالعه‌ي همه‌ي درس‌هاي پايه را به اتمام ‌رسانيدو اين يعني يک موفقيت بزرگ! اما اهميت اين موضوع را وقتي بيش‌تر درک خواهيد نمود که يادآوري کنيماز 180 سؤال اختصاصي کنکور، قريب به 120 سؤال؛ از درس‌هاي پايه مطرح مي‌شوند و تنها حدود 60 سؤال به درس‌هاي سال چهارم اختصاص مي‌يابد.در درس‌‌هاي عمومي نيز حدود 70 سؤال از 100سؤال؛ به درس‌هاي سال دوم و سوم دبيرستان اختصاص دارد و سهم درس‌هاي سال چهارم تنها حدود يک سوم از کل سؤالات عمومي خواهد بود. پس اگر تاکنون هماهنگ با برنامه‌ي آزمون‌هاي کانون درس خوانده باشيد،تا آزمون 17 ارديبهشت، تمام درس‌هاي پايه را حداقل يک‌بار به‌طور کامل مطالعه نموده‌ايد و بابت 120 سؤال اختصاصي و 70 سؤال عمومي کنکور خيالي آسوده خواهيد داشت.

البته اگر هنوز مطالبي از دروس پايه ناخوانده رها شده‌اند و يا به‌صورت کامل تثبيت نشده‌اند، باز هم جاي نگراني نخواهد بود؛ زيرا«ايستگاه جبراني دوران جمع‌بندي»براي رفع همين مشکل در برنامه‌ي آزمون‌هاي کانون تعبيه شده است.

در آزمون 17 ارديبهشت چه گذشت؟

الف) وضعيت سيستم‌ ده‌دهي (چند از ده) درس‌هاي اختصاصي:

خانه‌هاي زرد به اين معني است كه سطح دشواري سؤال‌ها يك واحد از سطح دشواري ميانگين سؤال‌هاي كنكورهاي سه سال اخير دشوارتر بوده و رنگ قرمز به معني دو واحد دشوارتر است. از سوي ديگر رنگ سبز به معني يك واحد آسان‌تر و رنگ آبي به معني دو واحد آسان‌تر مي‌باشد. خانه‌هاي سفيد رنگ نيز انطباق آزمون با معيار كنكور را نشان مي‌دهند.

ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت گروه چهارم انسانی

ج) آسان‌ترين و دشوارترين سؤالات آزمون اختصاصي آزمون 17 ارديبهشت کدام سؤالات بوده‌اند؟

در جدول زير مي‌توانيد مشاهده نماييد که در هر درس، کدام سؤال‌ها دشوار بوده‌اند؛ يعني تعداد کم‌تري از دانش‌آموزان موفق شده‌اند به آن‌ها پاسخ صحيح دهند و نيز مي‌توانيد مشاهده کنيد که کدام سؤال‌ها، آسان بوده‌اند و تعداد زيادتري از دانش‌آموزان توانسته‌اند به آن‌ها پاسخ صحيح دهند. (مستحضر که هستيد! شناخت سؤال‌هاي آسون و سخت هر درس، مهارتيه که داشتن اون در کنار استفاده از تکنيک ضربدر منفي کمکتون مي‌کنه تا در جلسه‌ي آزمون اتلاف وقت رو به حداقل برسونيد!!)

توصيه مي‌کنيم: سؤال‌ها دشوار و ساده‌ي معرفي شده در جدول زير را در دفترچه‌ي آزمون خود علامت‌گذاري نموده و سپس محاسبه نماييد به چه تعداد از سؤال‌هاي دشوار، پاسخ صحيح و به چه تعداد از سؤال‌هاي آسان، پاسخ نادرست داده‌ايد؛ اين امر شما را ياري مي‌کند تا بي‌دقتي‌ها و نيز نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي نموده و براي جبران آن‌ها برنامه‌ريزي نماييد.

ارزیابی و تحلیل آزمون 17 اردیبهشت گروه چهارم انسانی

هم‌چنين براي ارزيابي بهتر آزمون به صفحه‌ي شخصي خود مراجعه كنيد و علاوه‌بر مشاهده‌ي كارنامه‌ي خود، كارنامه‌ي سؤال محوربا عنوانکتاب خودآموز الکترونیکیرا نيز مشاهده كنيد. در این کارنامه می‌توانید وضعیت سوال‌های ساده‌ای که غلط جواب داده‌اید ، سوال‌های ساده‌ای که جواب نداده‌اید ، سوالات دام‌دار و سؤال‌‌هايي را كه به‌طور شانسی به آن‌ها پاسخ داده‌ايد را نيز مشاهده کنید .

دوستان خوب! اگر در خصوص گزارش‌هايي که بعد از هر آزمون در سايت کانون مشاهده مي‌کنيد، پيشنهاد يا انتقادي داريد يا مايل هستيد در خصوص موارد ديگري نيز به شما اطلاع‌رساني شود، بسيار خرسند و مسرور خواهيم شد از طريق شماره‌ تلفن 66962400 – 021 / داخلي 193 (واحد توليد آزمون چهارم انساني) شنونده‌ي صداي گرم شما باشيم

با آرزوي موفقيت

سارا شريفي (مدير توليد آزمون‌هاي سال چهارم انساني)