رونمایی از آینه طلای قدرتمندترین تلسکوپ جهان

ناسا از یک آینه طلایی براق جدید رونمایی کرده که قرار است برای کشف سیارات جدید به فضا ارسال شود.

رونمایی از آینه طلای قدرتمندترین تلسکوپ جهان

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این آینه بخشی از یک طرح ابتکاری است که به آزمایش تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا پس از ادغام آینه با آن خواهد پرداخت.

آینه اصلی از 18 آینه بریلیوم کوچکتر ساخته شده است و بزرگترین آینه‌ای خواهد بود که به فضا ارسال می‌شود.

این قطعه زرین به بررسی بقایای آغازین جهان خواهد پرداخت. همچنین ناسا از این آینه رصدگر برای کشف سحابی‌های تشکیل‌دهنده ستاره، سیارات فراخوشیدی، قمرها و سایر سیارات در منظومه شمسی استفاده خواهد کرد.

ناسا به زودی چندین آزمایش را برای تعیین دوام این آینه در فضا اجرا خواهد کرد. در چند ماه آینده، مهندسان سایر اجزای مهم را برای تکمیل آینه، نصب خواهند کرد.

اجزای این آینه توسط شرکت "بال ایرو اسپیس" Ball Aerospace ساخته شده و در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرینلند مونتاژ شده‌اند. پوشش درخشان آن، یک لایه از طلای تبخیر شده است که برای ارتقای بازتابش نور مادون قرمز توسط آینه‌ها به آن‌ها افزوده شده است.

تا به امروز این آینه چهار ماموریت حیاتی دارد: شناسایی ستارگان و کهکشان‌های اولیه، ایجاد درکی از پیشرفت‌های کهکشانی، کشف ساختارهای جدید ستارگان و سیستم‌های ستاره‌ای و بررسی سیاراتی مانند زمین با ترکیبات و ویژگی‌های شیمیایی مشابه.

تلسکوپ فضایی جیمز وب قرار است در سال 2018 به فضا پرتاب شود و به گفته ناسا، قویترین تلسکوپ ساخته شده تاکنون است