تراکم استخوان بیشتر با دویدن

محققان اسپانیایی تاثیرات دوی استقامتی را بر میزان تراکم استخوان بررسی کردند. بررسی‌ها نشان داد هر چقدر مسیر دو طولانی‌تر باشد بیشتر از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

تراکم استخوان بیشتر با دویدن

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از MNT ، تراکم استخوان به فاکتورهای همچون جنسیت، سن، میزان ورزش و تغذیه بستگی دارد. می‌توان تراکم استخوان را با تغییر دادن نحوه زندگی بهبود بخشید.

نتایج این مطالعات در مجله اروپایی فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است.

در این مطالعات تراکم استخوان 122 دونده ماراتن و 81 دونده نیمه ماراتن مورد بررسی قرار گرفتند و میزان تراکم استخوان آنها با افرادی که ورزش نمی‌کنند و زندگی ساکنی دارند مقایسه شد.

بررسی‌ها نشان داد دوندگان استقامت تراکم استخوان بیشتری دارند.

محققان معتقدند که انجام ورزش‌های استقامتی می‌تواند تغییرات فیزیکی ایجاد کند و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ورزش‌های استقامتی همچون وزنه زدن و پریدن نیز در افزایش تراکم استخوان تاثیرگذار هستند. ورزش‌هایی همچون شنا و اسکیت که تحمل وزن بدن را کاهش می‌دهند کمتر بر استخوان‌ها تاثیر گذارند.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب
واقعه‌ی بزرگ از دین و زندگی 1 دهم
دهم رياضى     دبیر : محمد رضایی بقا