کدام پاسخ را می‌پسندید؟ یک سؤال، 2 پاسخ- 7 اردیبهشت 95

بیش‌تر اوقات دیدن و خواندن پرسش‌های دیگران، خود، از مطالعه‌ی چندین صفحه‌ی متن اثرگذارتر است...



یک سؤال، 2 پاسخ

بیش‌تر اوقات دیدن و خواندن پرسش‌های دیگران، خود، از مطالعه‌ی چندین صفحه‌ی‌ متن اثرگذارتر است. آدم را به فکر فرو می‌برد، ذهن را می‌پروراند، زبان را به گردش درمی‌آورد و قلم را به حرکت وامی‌دارد! این صفحه متعلق به همه‌ی دانش‌آموزان و مشاوران است؛ همه‌‌ی کسانی که دوست دارند بپرسند و همه‌ی کسانی که جواب‌های‌شان راهی است برای عمیق‌تر شدن و درک بیش‌تر مسئله. برای همین، چه دانش‌آموز باشید چه مشاور و پشتیبان، در این‌جا، هم می‌توانید بپرسید هم می‌توانید یاد بگیرید.


کار روی کتاب زرد عمومی باعث شده که در مهارت و اجرای زمان‌های نقصانی خوب عمل کنم ولی چند از ده عمومی‌هایم از 3 و 4 تا بالاتر نمی‌رود.

پاسخ 1- درس‌های عمومی فرّار ولی پربازده هستند و مرور آن‌ها قبل از پاسخ دادن به تست‌ها الزامی است. هدف‌گذاری چند از ده به پیشرفت پلکانی کمک می‌کند. قدمتان روی پله‌ی اول را که 3 و 4 از ده در نظر گرفته‌اید، محکم کنید و قدم بعدی را روی پله‌ی دوم که 5 از ده است، بگذارید. از مواجهه با تست‌ها نترسید و با تیزبینی و شجاعت به سراغ سؤال‌ها بروید و ساده‌ها را مشخص کنید و اولویت را به پاسخ دادن به آن‌ها قرار دهید. پله‌های بالاتر انتظارتان را می‌کشد؛ پس عجله کنید.

سارا شفافی

پاسخ 2- وضعیت مطلوب در اجرای تکنیک زمان‌های نقصانی یک دستاورد آزمونی ویژه است و افزایش دادن چند از ده درس‌ها، یک دستاورد مطالعاتی ویژه. اگر با تمرین و تکرار و افزایش تجربه‌ی آزمونی در تکنیک زمان‌های نقصانی ماهر شدید، راه‌حل افزایش چند از ده را باید در افزایش ساعت مطالعه، مرور، رفع اشکال مبحثی، هدف‌گذاری واقع‌بینانه و... بیابید و در حین افزایش آن نیز شرایط زمان‌های نقصانی را حفظ کنید. این دو دستاورد در عین حضور در دو حوزه‌ی متفاوت در جلسه‌ی آزمون همگرا و مشترک می‌شوند. کتاب زرد عمومی در زمان کنونی حلقه‌ی رابط هر دوی آن‌ها و یک ابزار نهایی بسیار مناسب برای تقویت مهارت‌های آزمونی و تسلط بر مباحث است. هم‌اکنون زمان پیشرفت در عمومی‌هاست.

حسام زینی لشکاجانی