کدام پاسخ را می‌پسندید؟ یک سؤال، 4 پاسخ- 5 اردیبهشت 95

بیش‌تر اوقات دیدن و خواندن پرسش‌های دیگران، خود، از مطالعه‌ی چندین صفحه‌ی متن اثرگذارتر است...

یک سؤال، 4 پاسخ

بیش‌تر اوقات دیدن و خواندن پرسش‌های دیگران، خود، از مطالعه‌ی چندین صفحه‌ی‌ متن اثرگذارتر است. آدم را به فکر فرو می‌برد، ذهن را می‌پروراند، زبان را به گردش درمی‌آورد و قلم را به حرکت وامی‌دارد! این صفحه متعلق به همه‌ی دانش‌آموزان و مشاوران است؛ همه‌‌ی کسانی که دوست دارند بپرسند و همه‌ی کسانی که جواب‌های‌شان راهی است برای عمیق‌تر شدن و درک بیش‌تر مسئله. برای همین، چه دانش‌آموز باشید چه مشاور و پشتیبان، در این‌جا، هم می‌توانید بپرسید هم می‌توانید یاد بگیرید.


سال سوم هستم. برنامه‌ی مدرسه‌ی ما به رفع اشکال از اول تا آخر کتاب پرداخته و هدفش معدل است و این کار تا حدی با برنامه‌ی آزمونم منطبق نیست!

پاسخ 1- برنامه‌ی مدرسه‌ی شما با برنامه‌ی آزمون تضادی ندارد؛ زیرا مدرسه‌ی شما کتاب‌ها را تمام کرده است و در حال حاضر به رفع اشکال تمام فصل‌ها مشغول است و آزمون‌های باقی‌مانده‌ی کانون هم قسمت پایانی کتاب‌ها و دوره‌ی کتاب‌هاست. فقط کافی است زمانی از وقت خود را در منزل به مطالعه‌ی دقیق‌تر قسمت‌های پایانی کتاب‌ها که اتفاقاً کم‌تر هم مورد مطالعه قرار گرفته‌اند اختصاص دهید.

محمد کتابدار

پاسخ 2- اولویت کاری دانش‌آموزان کانونی فعالیت‌های مدرسه است. فراموش نکنید که آزمون‌های برنامه‌ای شما مکمل و تسهیل‌کننده‌ی موفقیت در آزمون‌های تشریحی است. در شرایط کنونی نیز مدرسه‌ی شما در حال انجام یک راهبرد بسیار مؤثر برای افزایش هر چه بیش‌تر تسلط تشریحی شما بر مباحث است که در کنار «آزمون‌های تشریحی»‌ کانون می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر مدارس باشد. با آمادگی در این امتحانات کلاسی حاضر شوید. در آزمون‌های پروژه‌ی 7 مباحث مشترک آزمون‌های تشریحی و برنامه‌ای را مورد ارزیابی قرار دهید و از جمع‌بندی نهایی همه‌ی آن‌ها در تک آزمون پروژه‌ی 8 آسوده‌خاطر باشید.

حسام زینی لشکاجانی

پاسخ 3- برنامه‌ی مدرسه برای شما مهم‌تر است. بهتر است با برنامه‌ی مدرسه هماهنگ باشید و برنامه‌ی آزمون را شخصی‌سازی کنید. مباحثی از آزمون را که با مدرسه مشترک است مشخص کنید و برای این مباحث تست بزنید. در صورتی که وقت اضافه داشتید می‌توانید مباحثی را که از برنامه مانده است مطالعه کنید.

محمد تره‌باری

پاسخ 4- هدف از تدوین برنامه‌ی آزمون‌ها تکمیل یادگیری‌ها و شناخت نقاط قوت و ضعف حتی در حین آزمون دادن است. این برنامه نه‌تنها مانعی در برابر برنامه‌ی مدرسه نیست بلکه مکمل آن است. با رفع اشکال از کل کتاب، یادگیری‌های ناقص را به یادگیری‌های کامل تبدیل می‌کنید و آماده‌ی حل تست برای مباحث متناظر با آزمون‌ها می‌شوید و همین جاست که دو هدف مهم یعنی تلاش برای کسب معدل مطلوب در امتحانات نهایی و آمادگی برای آزمون‌ها را در کنار هم دنبال می‌کنید؛ یعنی یک تیر و دو نشان.

سارا شفافی