روش‌هایی برای جلوگیری از کوه‌زدگی

ورزش کردن در ارتفاع زیاد مشکلاتی به وجود می‌آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از MNT، کمبود اکسیژن در ارتفاعات سردرد، حالت تهوع، کم شدن اشتها و خستگی به همراه دارد. کوهنوردان غالبا با این مشکلات مواجه هستند.

راه‌های مقابله با این مشکل عبارتند از:

1- به بدن خود زمان بدهید تا با شرایط سازگار شود: سازگاری ممکن است چندین روز به طول بیانجامد. بهتر است 2 تا 3 روز قبل از شروع ورزش در ارتفاع به آن محل بروید تا عادت کنید.

2- آب بنوشید: بهتر است در روز حداقل 2 لیتر آب بنوشید. این کار از علائم کوه‌زدگی جلوگیری می‌کند.

3- الکل مصرف نکنید: مصرف الکل باعث کاهش آب بدن می‌شود و تاثیر ارتفاع را افزایش می‌دهد.

4- استراحت کنید: حتی افرادی که آمادگی جسمانی خوبی دارند نیز در ارتفاع احساس ضعف و خستگی می‌کنند. بنابراین استراحت خود را افزایش دهید.

5- با پزشک مشورت کنید: اگر زمان کافی برای عادت کردن به ارتفاع را ندارید با پزشک مشورت کنید و داروهای لازم را مصرف کنید تا سریع‌تر بدن‌تان به شرایط عادت کند.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون کد
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب