کاهش آوایی / ادب پارسی

وقتی کلاس اول دبستان بودم، آرزو داشتم زودتر به کلاس چهارم برسم تا معلم‌مان اجازه دهد به جای مداد از خودکار استفاده کنم.

کاهش آوایی / ادب پارسی

به نام خداوند جان‌آفرین                                   جهان‌آفرین را هزار‌ آفرین

وقتی کلاس اول دبستان بودم، آرزو داشتم زودتر به کلاس چهارم برسم تا معلم‌مان اجازه دهد به جای مداد از خودکار استفاده کنم. خیال می‌کردم «خودکار» خودش کار می‌کند و مشق‌هایم را می‌نویسد و لازم نیست من کاری انجام دهم!

آدم‌ها دوست دارند وظایفشان را آسان‌تر انجام دهند. به همین دلیل، مثلاً ماشین لباس‌شویی را اختراع می‌کنند تا لباس‌های‌شان را بشوید یا جاروی برقی را می‌سازند تا در نظافت زحمت کم‌تری بکشند.

گاهی هنگام تلفظ کلمات هم کارهایی می‌کنند تا تلفظ واژه برای‌شان آسان‌تر شود؛ مثلاً بعضی واج‌ها را حذف می‌کنند.

فارسی‌زبانان هنگام تلفظ کلماتی مثل دستیار، دست‌بند، گشت‌زنی و پستچی، «ت» را تلفظ نمی‌کنند و به جای آن‌ها می‌گویند: دسیار، دس‌بند، گش‌زنی و پسچی. می‌گویید نه؟ امتحان کنید.

این کار کاهش آوایی نام دارد.

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب
حرکت هماهنگ ساده ( قسمت دوم ) از فیزیک چهارم تجربی
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( چهارم تجربي)
دبیر : شهاب الدین هاشمی