تاثیر منیزیم در تنظیم چرخه خواب و بیداری

تلاش‌های اخیر محققان نشان می‌دهد منیزیم می‌تواند موجب بهبود چرخه خواب و بیداری فرد شود.

تاثیر منیزیم در تنظیم چرخه خواب و بیداری

انسان ها برای داشتن عملکردی خوب در طول روز نیاز به خواب کافی دارند. کمبود خواب معمولا بر فعالیت های روزانه فرد تاثیر زیانباری دارد.

محققان دانشگاه ادینبرگ انگلستان در این مطالعه، فعالیت هر سلول انسانی جمع آوری شده را اندازه گیری کردند. آنها دریافتند سطح منیزیم در طول مدت چرخه ۲۴ ساعته خواب و بیداری، بالا و پایین می شود.

در کل طول روز، میزان منیزیم موجود در سلول ها رابطه مستقیمی با نحوه پیروی فرد از چرخه خواب و چگونگی و زمان کالری سوزی فرد دارد.

همچنین سطح منیزیم بر متابولیسم بدن هم تاثیر دارد: هرچقدر سطح متابولیسم بالاتر باشد، سلول ها بهتر از چرخه طبیعی خواب پیروی می کنند و در نیجه بهتر قادر به فرآوری انرژی هستند.

میانگین منیزیم مصرفی هر فرد در روز باید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم باشد که معمولا در بادام، دانه کنجد، دانه آفتابگردان، موز و شکلات تلخ یافت می شود.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب