4 توصیه غذایی به ورزشکاران

افرادی که به صورت مرتب ورزش می‌کنند باید برنامه غذایی مناسب را پیش بگیرند. در صورتی که این افراد به اندازه کافی کالری بدن را تامین نکنند یا بیش از حد غذا بخورند نمی‌توانند به هدف خود برسند.

4 توصیه غذایی به ورزشکاران

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت MyFitnesspal، در صورتی که اشتهای زیادی دارید اما نمی‌خواهید اثرات ورزش را از بین ببرید به نکات زیر در تغذیه دقت کنید:

1- کالری‌های باکیفیت دریافت کنید

در صورتی که واقعا گرسنه هستید، بر روی اینکه چه چیزی می‌خورید تمرکز کنید. اگر کالری‌های بی‌خاصیت مصرف کنید از هدف خود دور می‌شوید.

غذاهای فرآوری نشده و مغذی برای برطرف کردن گرسنگی مناسب‌تر هستند.

مشکلاتی همچون کمبود خواب و استرس نیز بر میزان اشتها تاثیرگذارند.

2- برنامه غذایی داشته باشید

بدانید که چه زمانی غذا خورده‌اید. داشتن وعده‌های غذایی کوچکتر اما بیشتر می‌تواند گرسنگی را کاهش دهد. برای همه یک برنامه ثابت و مناسب وجود ندارد. زمانی که برنامه غذایی مناسب خود را پیدا کردید، همان را ادامه دهید.

3- آب بدن را تامین کنید

به تامین آب بدن و نوشیدن آب کافی توجه کنید.

بررسی‌ها نشان داده است که خوردن دو لیوان آب قبل از وعده‌های غذایی به افراد کمک می‌کند تا وزن بیشتری کم کنند. آب انرژی را افزایش می‌دهد، بنابراین به هنگام ورزش می‌توانید سخت‌تر کار کنید. نوشیدن آب به فعالیت ذهنی بهتر نیز کمک می‌کند. گاهی اوقات بدن آب کافی ندارد و این مسئله را با گرسنگی نشان می‌دهد بنابراین مطمئن شوید که همیشه آب کافی می‌نوشید.

4- فعال‌تر باشید

همیشه نباید میزان ورزش کردن در طول روز را افزایش دهید، به جای اینکه مدت خیلی طولانی کار کنید و به همان اندازه غذا بخورید، 30 تا 45 دقیقه ورزش کنید و فعالیت‌های عادی روزانه خود را افزایش دهید.

این کار باعث می‌شود که هم ورزش کنید و هم نیاز به غذا خوردن زیاد نداشته باشید.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب
الکتریسیته ساکن از فیزیک و آزمایشگاه 3 سوم تجربی
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( يازدهم )
دبیر : سیاوش فارسی