نوروز 96

مفیدترین ورزش‌ها برای چربی سوزی

آیا شما هم دارای اضافه وزن می‌باشید؟ احتمالا برای کاهش وزن و سوزاندن چربی‌های اضافی بدن خود انواع و اقسام روشهای منطقی و غیر منطقی و یا دارو‌های مختلف را امتحان کرده اید



آیا شما هم دارای اضافه وزن می‌باشید؟ احتمالا برای کاهش وزن و سوزاندن چربی های اضافی بدن خود انواع و اقسام روشهای منطقی و غیر منطقی و یا دارو های مختلف را امتحان کرده اید. اما سوزاندن چربی های اضافی بدن کار سختی نیست در صورتی که بدانیم چطور بایستی با آنها برخورد شود.

در مقاله امروز با ورزش‌هایی آشنا می‌شوید که کمک بسزایی به ما در سوزاندن چربی ها می‌کنند:

1- فعالیت های شدید بدنی
فعالیت های شدید بدنی چه با دوچرخه و چه با تردمیل و چه به صورت پیاده روی، از بهترین فعالیت های چربی سوز می باشند. زمانی که شما در حال انجام یکی از فعالیت های شدید بدنی هستید هورمون رشد و آدرنالین ترشح می‌شوند. این هورمون ها در سوختن چربی بسیار موثرند و همینطور باعث کم شدن اشتهای شما نیز می شوند.

2- شنای سوئدی
شنا نه تنها فرم بدن شما را زیبا می کند ، با سوزاندن کالری باعث کاهش وزن شما نیز می شود. اگر می خواهید شنای مفیدتری بکنید، با بالا بردن بدن سعی کنید وزن خود را با یک دست کنترل کنید. آنگاه با آوردن دست دیگر وزن را روی هر دو منتقل کنید. قبل از تکرار این حرکت به حالت اول برگردید.

3- وزنه زدن

تاریخ وزنه زدن به صد سال پیش بر می گردد. وزنه زدن علاوه بر سفت کردن عضله ها به چربی سوزی تمرینات هوازی نیز کمک می کند. وزنه زدن باعث افزایش ضربان قلب می شود. جدای از این وزنه زدن با ساخت ماهیچه باعث افزایش میزان مصرف انرژی نیز می شود.

4- دو درجا
دویدن درجا علاوه بر سادگی بسیار چربی سوز است. وقتی درجا می دوید پشتتان را صاف کرده و زانوهایتان را تا آنجا که ممکن است بالا بیاورید. به منظور حفظ تعادل دست هایتان را تکان بدهید. بعد از 15 تا 30 ثانیه قلبتان شروع به تپش کرده و به این ترتیب ضربان قلب بالا می رود. این برای کم کردن وزن کاری ضروری است.

5- طناب زدن
طناب زدن از بهترین ورزش های هوازی است که به کم کردن وزن شما کمک می کند. طناب زدن باعث افزایش متابولیسم بدن حتی بعد از اتمام تمرین می شود. این از آن جهت پر اهمیت است چون باعث می شود در یک تمرین بیشترین انرژی مصرف شود در حالیکه در کل نسبت به تمرینات هوازی دیگر سنگین تر نیست..

6- پیاده روی
هرچند ورزش های هوازی سنگین در راستای افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید می باشند ولی تمرینات هوازی سبک مانند پیاده روی در کاهش وزن بسیار مفید ترند. این امر به دلیل آن است که تمرینات هوازی سبک بیشتر چربی می سوزانند و از چربی به عنوان سوخت مصرف می کنند. پس اگر بنا دارید تا چربی بیشتری بسوزانید و نمی توانید تمرین های سنگین انجام دهید بهتر است یک پیاده روی طولانی داشته باشید یا ورزش سبک دیگری را آغاز کنید.

منبع :

جریان و مدارهای الکتریکی از فیزیک سوم دبیرستان
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( سوم ریاضی)
دبیر : افشین مینو