نوروز 96

فواید ورزش‌های قدرتی برای سالمندان

ورزش قدرتی یکی از مهم‌تر‌ین انواع ورزش برای حفظ سلامتی در دوران پیری است.



به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت MNT، بیشتر افراد فکر می‌کنند که می‌توان تنها با دویدن و انجام ورزش‌های هوازی آمادگی جسمانی را افزایش داد و سالم ماند.

با این حال انجام ورزش‌های قدرتی بسیار مهم است. افراد سالمند غالبا توانایی انجام فعالیت‌های روزانه خود را ندارند.

انجام ورزش‌های قدرتی همچون بلند کردن وزنه می‌تواند به این افراد کمک کند که در دوران پیری استقلال بیشتری داشته باشند.

با افزایش سن کارایی‌های فیزیولوژیک خاصی تحلیل می‌روند. احتمال ابتلا به پوکی استخوان، آرتروز و دیابت نوع دو نیز افزایش می یابد.

انجام ورزش‌های قدرتی دو تا سه بار در هفته‌ می‌تواند از این مشکلات تا حدود زیادی جلوگیری کند.

درست است که ورزش قدرتی به اندازه ورزش هوازی جذابیت ندارد، اما نمی‌توان فواید آن را نادیده گرفت.

این نوع ورزش‌ها باعث افزایش تراکم استخوان، قدرتمند شدن تاندون‌ها و فعال شدن عضلات می‌شوند.

بهترین راه برای افزایش قدرت انجام ورزش‌های ترکیبی مانند اسکات و پرس شانه است.

منبع :

تکنولوژی زیستی از زیست شناسی چهارم تجربی
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( چهارم تجربی)
دبیر : سجاد عبیری