فواید ورزش‌های قدرتی برای سالمندان

ورزش قدرتی یکی از مهم‌تر‌ین انواع ورزش برای حفظ سلامتی در دوران پیری است.

فواید ورزش‌های قدرتی برای سالمندان

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت MNT، بیشتر افراد فکر می‌کنند که می‌توان تنها با دویدن و انجام ورزش‌های هوازی آمادگی جسمانی را افزایش داد و سالم ماند.

با این حال انجام ورزش‌های قدرتی بسیار مهم است. افراد سالمند غالبا توانایی انجام فعالیت‌های روزانه خود را ندارند.

انجام ورزش‌های قدرتی همچون بلند کردن وزنه می‌تواند به این افراد کمک کند که در دوران پیری استقلال بیشتری داشته باشند.

با افزایش سن کارایی‌های فیزیولوژیک خاصی تحلیل می‌روند. احتمال ابتلا به پوکی استخوان، آرتروز و دیابت نوع دو نیز افزایش می یابد.

انجام ورزش‌های قدرتی دو تا سه بار در هفته‌ می‌تواند از این مشکلات تا حدود زیادی جلوگیری کند.

درست است که ورزش قدرتی به اندازه ورزش هوازی جذابیت ندارد، اما نمی‌توان فواید آن را نادیده گرفت.

این نوع ورزش‌ها باعث افزایش تراکم استخوان، قدرتمند شدن تاندون‌ها و فعال شدن عضلات می‌شوند.

بهترین راه برای افزایش قدرت انجام ورزش‌های ترکیبی مانند اسکات و پرس شانه است.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب