نوروز 96

ارزیابی، یادگیری، هدف‌گذاری

محمدصالح دانش‌آموز پایه‌ی ششم است. به محض پایان امتحان به گوشه‌ای از محل آزمون می‌رود و شروع به تحلیل آزمون می‌کند.



محمدصالح دانش‌آموز پایه‌ی ششم است. به محض پایان امتحان به گوشه‌ای از محل آزمون می‌رود و شروع به تحلیل آزمون می‌کند. گاهی با خواندن سؤال لبخند به لب دارد و گاهی هم خم به ابرو. از سؤالاتی هم که پاسخ نداده بدون هیچ عکس‌العملی عبور می‌کند.

انگار پاسخ به سؤالات درست خیلی بیش‌تر از اشتباه بوده است و به هدف‌گذاری که داشته رسیده است.

دفترچه‌ی سؤال و پاسخ را کنار می‌گذارد و به گفت‌وگو با پشتیبان خود در رابطه با چگونگی موفق شدن در این آزمون می‌پردازد.

می‌داند این پایان کار نیست. او برای سؤالاتی که پاسخ نداده یا اشتباه پاسخ داده است وقت می‌گذارد و دوباره به کتاب رجوع می‌کند تا سؤالات مهم آزمون را در آن یادداشت کند و در مرحله‌ی بعدی مرور آن‌ها را مطالعه کند تا خوب یاد بگیرد. او در مرحله‌ی بعد آن‌ها را در کتاب خودآموزی می‌نویسد.

قبل از دریافت کارنامه، به صفحه‌ی شخصی‌‌اش مراجعه می‌کند و با استفاده از کلاسور ارزیابی، یک بار دیگر آزمون را تحلیل و ارزیابی می‌کند.

محمدصالح عصر روز جمعه با اشتیاق به استقبال کارنامه‌اش می‌آید و با پشتیبان خود برای شروع یک برنامه‌ی جدید هدف‌گذاری‌اش را آغاز می‌کند و از روز شنبه بدون نگرانی و با هدف به استقبال آزمونی دیگر می‌رود.

معادلات مثلثاتی از حسابان
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( سوم ریاضی)
دبیر : ایمان نخستین