کشف کلاس جدیدی از کهکشان‌های مارپیچ

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم تحقیقاتی ناسا توانست گروهی از کهکشان‌ها را رصد کنند که در حدود ۳.۵ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم تحقیقاتی ناسا توانست گروهی از کهکشان ها را رصد کنند که در حدود ۳.۵ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند.

این دسته از کهشکان های عظیم ۱۴ برابر بیشتر از کهکشان راه شیری درخشان تر هستند.

زمانیکه تیم تحقیقاتی ناسا به دنبال رصد کهکشان های بیضی شکل باستانی بودند، توانستند ۸۰۰ هزار کهشکان کشف کنند که از این تعداد، ۵۳ کهکشان بعنوان درخشانترین کهکشان نوع مارپیچ محسوب می شوند.

جرم هر کدام از این کهکشان های عظیم که تازه رصد شده اند در حدود ۱۰ برابر بزرگتر از کهکشان راه شیری است و عرض آنها ۴۴۰ هزار سال نوری است.

بر اساس یک نظریه، ایجاد کهکشان های مارپیچ، به جرم از پیش تعیین شده ای بر می گردد که در آن گاز میان ستاره ای، کهکشانی را با سرعت در داخل خود کشید و این فرآیند موجب خاموش شدن ستارگان دیگر شده است. نام این نظریه «quenching» است.

نور مادون قرمز و ماورا بنفش که از این کهشکان های عظیم متصاعد می شود، به انداز ۳۰ برابر ستارگانی است که در کهکشان راه شیری وجود دارند.

به گفته اخترشناسان، بر خورد دو کهشکان عظیم با یکدیگر باعث می شود که ابر عظیمی از گاز انفجار آنها در حدود ۳۰ میلیون سال دیگر در کهشکان راه شیری پدیدار شود.

نتیجه این تحقیق در نشریه The Astrophysical Journal چاپ شده است.

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....