چند راهکار برای کاهش استرس

استرس یعنی ایجاد یک حس در بدن و ایجاد بازخورد منفی نسبت به یک واکنش. یکی از عوامل بسیار شایعی که در دانش‌آموزان دیده می‌شود موضوع استرس در زمان درس خواندن و مطالعه است.

چند راهکار برای کاهش استرس

استرس یعنی ایجاد یک حس در بدن و ایجاد بازخورد منفی نسبت به یک واکنش. یکی از عوامل بسیار شایعی که در دانش‌آموزان دیده می‌شود موضوع استرس در زمان درس خواندن و مطالعه است.

راهکارهای بسیاری برای کاهش استرس و اضطراب برای دانش‌آموزان وجود دارد که گاهی با رعایت آن‌ها می‌توانند از استرس خود بکاهند.

یکی از این عوامل تغذیه‌ی مناسب است. تغذیه‌ی مناسب فرزندان به‌خصوص کسانی که به مدرسه می‌روند بسیار مهم است؛ زیرا همین تغذیه‌ی مناسب است که انرژی کافی و مورد نیاز بدن را طی روز برای آن‌ها فراهم کرده و مانع از کاهش اضطراب و خستگی می‌شود.

دانش‌آموزان باید در طی روز تا جایی که می‌توانند از مصرف زیاد چای، قهوه و نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنند.

یکی دیگر از عوامل، اهمیت به ورزش روزانه و فعالیت بدنی است. 15 دقیقه ورزش در روز باعث نشاط و سرحال شدن بدن و تنظیم مکانیسم بدن خواهد شد. رعایت این نکته که می‌توان هنگام ورزش به افکار مثبت اندیشید نیز می‌تواند در تنظیم سیستم بدن به ما کمک کند و مانع ایجاد استرس و افکار منفی در ذهن می‌شود.

عوامل بسیار زیادی برای کاهش استرس وجود دارد. تنها کافی است بخواهید استرس را از خود دور کنید و به آرامش برسید.

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب