با ورزش صبح گاهی به جنگ درد عضلانی بروید

یک متخصص فیزیوتراپی گفت: انجام ورزش‌های کششی عضلانی بعد از بیدارشدن از خواب وقبل از انجام فعالیت روزمره به مدت 5 دقیقه می‌تواند از وقوع دردهای عضلانی یا پیشرفت آن جلوگیری کرد.

تجزیه چی افزود: بسیاری ازدردهای که مردم به آن درد عضلانی می گویند ممکن است درد عضلانی نباشد وازدردهای ریشه عصب ،تاندون ،دیسک ،مفصل یا حتی از بافت های اطراف عضله نشات گرفته شده باشد تشخیص نهایی نوع درد از سوی پزشک متخصص است. 

وی تاکید کرد: شایع ترین علت دردهای عضلانی وضع نامناسب ،بدنشستن ،بد راه رفتن وهمچنین حمل نامناسب اجسام به خصوص کیف دستی، وکوله پشتی وگرم نکردن بدن قبل بعد از انجام ورزش می توان گرفتگی یا کرامپ عضلانی به وجود آورد 

منبع :