ورزش باعث کاهش گرسنگی می‌شود

محققان دریافته اند ورزش کردن بیش از محدودیت در رژیم غذایی در کاهش مصرف کالری روزانه موثر است.

ورزش باعث کاهش گرسنگی می‌شود

 دانشمندان دانشگاه لابرو انگلستان در مطالعه اخیر خود، واکنش های هورمونی، روانشناختی و رفتاری زنان در کنترل کالری از طریق ورزش کردن و محدودیت مصرف مواد غذایی در طول مدت ۹ ساعت را مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند زمانیکه از طریق محدودیت در رژیم غذایی، شرکت کنندگان کالری کمتری مصرف کردند، با افزایش میزان هورمون گرسنگی موسوم به گرلین و کاهش میزان هورمون متوقف کننده گرسنگی موسوم به پپتید YY مواجه شدند. اما آنها در مواقعی که از طریق ورزش کالری مشابه کمتری مصرف کردند بیش از سه وعده غذا خوردند. شرکت کنندگان در زمان محدودیت در رژیم غذایی به طور میانگین ۹۴۴ کالری و بعد از ورزش کردن ۶۶۰ کالری غذا خوردند.

این یافته متناقض با یافته قبلی است که عنوان می کرد ورزش کردن به خصوص در زنان موجب می شود که آنها بیشتر غذا بخورند. همچنین این مطالعه نشان

می دهد واکنش هورمون گرلین و پپتید YY به ورزش کردن هم در زنان و هم در مردان مشابه است.

دکتر دیوید استنسیل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد ورزش هیچ تاثیری بر گرسنگی بیشتر شما یا ترغیب شما به خوردن بیشتر ندارد. البته نتایج ما مربوط به ساعات اولیه بعد از ورزش کردن است. گام بعدی ما فهمیدن این موضوع است که آیا مزیت آن بعد از اولین روز ورزش هم ادامه دارد.»


منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب