5 حرکت ورزشی برای داشتن شکمی صاف

کمری باریک و شکمی صاف به راحتی با ورزش کردن ایجاد نمی‌شود. اینکه با ورزش بتوانیم چربی‌های ناحیه خاصی از بدن را آب کنیم، تقریبا غیرممکن است.

5 حرکت ورزشی برای داشتن  شکمی صاف

همراه با ورزش باید به تغذیه نیز توجه کرد. نمی‌توان تنها با انجام مکرر دراز و نشست شاهد آب شدن چربی‌های ناحیه کمر و شکم بود. با این حال استفاده از 5 ورزش زیر همراه با تغذیه مناسب می‌تواند به این کار کمک کند.

1- ورزش‌های کوتاه مدت و شدید:

برای اینکه کمر را باریک‌تر کنید باید تمامی چربی‌های بدن را بسوزانید. ورزش‌های کوتاه مدت و شدید بهترین راه برای چربی‌سوزی هستند. این ورزش‌ها به سوزاندن چربی‌های ناحیه شکم بسیار کمک می‌کنند. این ورزش‌ها باعث می‌شوند که تا چند ساعت بعد از انجام ورزش سوخت و ساز بدن افزایش یابد. برای مثال می‌توانید 10 ثانیه بسیار شدید بدوید یا بر روی دوچرخه پدال بزنید و 50 ثانیه این کار را با شدت متوسط انجام دهید. این کار را 8 تا 10 دقیقه ادامه دهید.

2- پلانک از بغل:

این ورزش بر روی میانه بدن قسمت پایین کمر کار می‌کند. برای شروع در هر طرف 2 ست 15 ثانیه‌ایی پلانک انجام دهید. می‌توانید یکی از پاها را بر روی یک نیمکت قرار دهید تا چالش حرکت افزایش یابد.

3- حرکت ورزش دیگری که می‌تواند به لاغر شدن قسمت کمر کمک کند، به شرح زیر است:

روی زمین دراز بکشید پاها را 90 درجه خم کنید طوری که ساق پاها با زمین موازی شود و دست‌ها را بالای سر دراز کنید. حالا در حالی که با پاها حرکت دوچرخه می‌زنید، دست‌ها را نیز به ترتیب به سمت بالا و پایین بدن بکشید طوری که یک دست در کنار بدن قرار بگیرد و یک دست در کنار سر قرار بگیرد.

4- حرکت بارفیکس:

این حرکت به قوی‌تر شدن عضلات کمر و بازوها کمک می‌کند بدین شکل قسمت کمر باریک‌تر می‌شود.

5- حرکت دیگری که بر روی عضلات باسن و کمر کار می‌کند و باعث باریک‌تر دیده شدن کمر می‌شود به شرح زیر است:

بر روی زمین دراز بکشید پاها را خم کنید و کف پاها را بر روی زمین قرار دهید دست‌ها را در کنار بدن قرار دهید. با منقبض کردن عضلات باسن، کمر و باسن را از روی زمین بلند کنید، طوری که از گردن تا زانو بدن در یک خط قرار بگیرد. در سه ست 10 تایی این حرکت را انجام دهید.