نوروز 96

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند سال 94 گروه چهارم انسانی



دوست خوب کانوني؛ سلام!

در آزمون امروز که دومين آزمون از نيم‌سال دوم بود، مطالعه‌ي درس‌هاي نيم‌سال دوم سال چهارم را با پيشروي بيش‌تري نسبت به درس‌هاي پايه ادامه داديد و البته دقت داريد که از آزمون قبل و زوج‌درس‌ها جابه‌جا شده‌اند. دانش‌آموزان ‌بايد از ميان هر زوج‌درس ، يکي را انتخاب و مطالعه کنند و در آزمون به سؤالات همان درس پاسخ دهند و البته مي‌دانيم که اين درس بايد هماني باشد که در نيم‌سال اول از مطالعه‌ي آن صرف‌نظر کرده بوديد چرا که به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود که از ميان زوج‌درس‌ها، تنها يک درس را در هر دو نيم‌سال مطالعه کنيد.

در آزمون بعد دوره‌ي نيمي از مباحث نيم‌سال دوم سال چهارم به اتمام مي‌رسد. هدف آن است که قبل از دوران نوروز و آغاز دوره‌ي طلايي، خاطر شما دانش‌آموزان از مباحث نيم‌سال دوم سال چهارم آسوده شود تا با آرامش خيال بيش‌تري در دوران نوروز به مطالعه‌ي مجدد درس‌هاي پايه و مباحث نيم‌سال اول سال چهارم بپردازيد. در واقع مي‌توان آزمون 21 اسفند را مقدمه‌‌ي ورود به دوران طلايي نوروز محسوب کرد و به همين دليل، آزمون 21 اسفند ارزش و اهميتي هم‌پايه‌ي آزمون‌هاي دوران طلايي نوروز دارد. پستوصيه‌ي اکيد ما به شما، عدم غيبت در آزمون بعدي (21 اسفند) است.

در آزمون 14 اسفند چه گذشت؟

الف) وضعيت سيستم‌ ده‌دهي (چند از ده) درس‌هاي اختصاصي:

خانه‌هاي زرد به اين معني است كه سطح دشواري سؤال‌ها يك واحد از سطح دشواري ميانگين سؤال‌هاي كنكورهاي سه سال اخير دشوارتر بوده و رنگ قرمز به معني دو واحد دشوارتر است. از سوي ديگر رنگ سبز به معني يك واحد آسان‌تر و رنگ آبي به معني دو واحد آسان‌تر مي‌باشد. خانه‌هاي سفيد رنگ نيز انطباق آزمون با معيار كنكور را نشان مي‌دهند.

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند گروه چهارم انسانی

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند گروه چهارم انسانی

ج) آسان‌ترين و دشوارترين سؤالات آزمون اختصاصي آزمون 14 اسفند کدام سؤالات بوده‌اند؟

در جدول زير مي‌توانيد مشاهده نماييد که در هر درس، کدام سؤال‌ها دشوار بوده‌اند؛ يعني تعداد کم‌تري از دانش‌آموزان موفق شده‌اند به آن‌ها پاسخ صحيح دهند و نيز مي‌توانيد مشاهده کنيد که کدام سؤال‌ها، آسان بوده‌اند و تعداد زيادتري از دانش‌آموزان توانسته‌اند به آن‌ها پاسخ صحيح دهند. (مستحضر که هستيد! شناخت سؤال‌هاي آسون و سخت هر درس، مهارتيه که داشتن اون در کنار استفاده از تکنيک ضربدر منفي کمکتون مي‌کنه تا در جلسه‌ي آزمون اتلاف وقت رو به حداقل برسونيد!!)

توصيه مي‌کنيم: سؤال‌ها دشوار و ساده‌ي معرفي شده در جدول زير را در دفترچه‌ي آزمون خود علامت‌گذاري نموده و سپس محاسبه نماييد به چه تعداد از سؤال‌هاي دشوار، پاسخ صحيح و به چه تعداد از سؤال‌هاي آسان، پاسخ نادرست داده‌ايد؛ اين امر شما را ياري مي‌کند تا بي‌دقتي‌ها و نيز نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي نموده و براي جبران آن‌ها برنامه‌ريزي نماييد.

ارزیابی و تحلیل آزمون 14 اسفند گروه چهارم انسانی

هم‌چنين براي ارزيابي بهتر آزمون به صفحه‌ي شخصي خود مراجعه كنيد و علاوه‌بر مشاهده‌ي كارنامه‌ي خود، كارنامه‌ي سؤال محوربا عنوان کتاب خودآموز الکترونیکی را نيز مشاهده كنيد. در این کارنامه می‌توانید وضعیت سوال‌های ساده‌ای که غلط جواب داده‌اید ، سوال‌های ساده‌ای که جواب نداده‌اید ، سوالات دام‌دار و سؤال‌‌هايي را كه به‌طور شانسی به آن‌ها پاسخ داده‌ايد را نيز مشاهده کنید .

دوستان خوب! اگر در خصوص گزارش‌هايي که بعد از هر آزمون در سايت کانون مشاهده مي‌کنيد، پيشنهاد يا انتقادي داريد يا مايل هستيد در خصوص موارد ديگري نيز به شما اطلاع‌رساني شود، بسيار خرسند و مسرور خواهيم شد از طريق شماره‌ تلفن 66962400 – 021 / داخلي 193 (واحد توليد آزمون چهارم انساني) شنونده‌ي صداي گرم شما باشيم

با آرزوي موفقيت

سارا شريفي (مدير توليد آزمون‌هاي سال چهارم انساني)

فایل های ضمیمه