ترمز خشم خود را بکشید

کنترل خشم و عصبانیت یکی از مهارت‌های هر فرد بوده که باعث موفقیت در کارها خواهد شد.



شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برای کنترل عصبانیت راه های زیادی وجود داشته که بعضی از آن ها به قبل از بروز عصبانیت و برخی دیگر به بعد از آن مربوط شده که معمولا ناشی از استرس

و اظطراب است.

وی افزود: در بیشتر اوقات بروز خشم ناشی از سوء تفاهمات حل نشده ای بوده که میان افراد وجود داشته که در این مواقع صحبت با آن شخص و بیان مشکلات می تواند راه حل مناسبی برای رفع خشم و ناراحتی باشد.

وکیلی گفت: زمانی که در موقعیتی قرار گرفته که از شخصی عصبانی بوده بهترین راه این است که از آن محل دور شده و به خود فرصت دهید   که با تفکر و تصمیم گیری در مورد طرف مقابل راه حل مناسبی را پیدا کنید.

این روانشناس تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: نوشیدن یک لیوان آب سرد، شستن صورت، کشیدن یک نفس عمیق و تفکر به موضوعی غیر از مشکل پیش آمده تاثیر بسزایی در کاهش خشم داشته و همچنین سعی کنید با خودتان صادق بوده و اشتباهات خود را بپذیرید.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب