جزییات فعالیت‌های نوروزی دانش آموزان دوره ابتدایی اعلام شد

از ۱۵ تا ۲۷ فروردین ماه سال ۹۵ معلمان بازخوردهایی از فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان در زمینه خاطره نویسی و سفرنامه نویسی ارائه می‌دهند.



فریبرز حمیدی درباره ی فعالیت‌های یادگیری ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی برای ایام نوروز گفت: فعالیت های نوروزی مدارس از سال ۱۳۹۲  طراحی و تدوین شده است که بر طراحی فعالیت‌هایی همچون انشانویسی، گفتگو، کتابخوانی، آشنایی با آداب و رسوم و پیشینه‌های فرهنگی تأکید کرده ایم.

وی افزود:‌ معلمان دوره ابتدایی از ابتدای دی ماه فعالیت‌های نوروزی را طراحی کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد:‌ تقویت مهارت‌های یادگیری در محیط طبیعی و تقویت مهارت‌های زندگی به عنوان مکمل برنامه‌های درسی از جمله فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در ایام نوروز است.

حمیدی بیان کرد:‌ دانش‌آموزان فعالیت‌های یادگیری را در قالب گزارش از آداب و رسوم محلی، کاردستی،‌ مصاحبه، نقاشی، ساخت وسیله، تهیه گزارش، تهیه فیلم و عکس  و کتابخوانی انجام می‌دهند.

وی با بیان ایتکه فعالیت‌های یادگیری باید متناسب با علایق دانش‌آموزان باشد، گفت: بعد از انجام فعالیت خودارزیابی توسط دانش‌‌‌آموز و دگرارزیابی توسط خانواده و معلم صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه فعالیت های نوروزی باید خلاقانه طراحی شود، تصریح کرد: لذت‌بخش بودن، تقویت فنون پرسشگری، توجه به روش تحقیق،‌ تصمیم‌گیری و تفکر نقاد از ویژگی‌های فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در ایام نوروز است. همچنین تأکید داریم متناسب با شرایط  تعطیلات نوروز فرصت بازدید، بازی و مسافرت از دانش‌آموز سلب نشود.

حمیدی ادامه داد:‌ معلم با توجه به فرصت‌های آموزشی و پرورشی کلاس خود فعالیت‌هایی را برای عمق بخشیدن به یادگیری دانش‌آموز طراحی می‌کند که نقش اولیا و نظارت آنها را درنظر گرفته‌ایم تا در انتهای کار ارزیابی از عملکرد دانش‌آموز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ همانند سال گذشته از ۱۵ تا ۲۷ فروردین ماه سال ۹۵ معلمان بازخوردهایی از فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان در زمینه خاطره نویسی و سفرنامه نویسی ارائه می‌دهند و در مدارس نیز نمایشگاهی از بهترین فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در ایام نوروز برگزار می شود.

منبع :

فائزه امیری