کشف250کهکشان پنهان در ورای راه‌شیری

تیمی بین‌المللی از محققان توانسته‌اند با استفاده از یک تلسکوپ رادیویی 250 کهکشان جدید ناشناخته را در ورای کهکشان راه‌شیری کشف کنند.

کشف250کهکشان پنهان در ورای راه‌شیری

به گزارش ایسنا، بسیاری از این کهکشان‌های کشف شده پیشتر تصور می‌شد وجود داشته باشند اما تاکنون مشاهده نشده بودند.

این کهکشان‌ها در فاصله 250 میلیون سال نوری از زمین پنهان شده‌اند و به گفته ستاره‌شناسان، کهکشان راه شیری آن‌ها را مخفی کرده بود.

تحقیقی که در مجله Astronomical منتشر شده، جزئیات کشف این کهکشان‌ها و ایده بهتری از محل استتار برخی از آن‌ها را ارائه کرده است.

دانشمندان بر این گمان بودند که احتمالا چیزی در این منطقه پنهان شده اما دقیقا از ماهیت آن اطلاع نداشتند. برخی از خوشه‌های کهکشانی درخشان قابل مشاهده هستند اما سرنخ دانشمندان این بود که پدیده‌ای موسوم به "جاذب بزرگ" کهکشان راه شیری را به سمت خود می‌کشد.

دلیل پنهان ماندن این کهکشان‌ها، راه شیری بود که باعث نادیده ماندن آن‌ها شده بود.

کهکشان راه شیری یک خوشه بزرگ از نور، گاز، غبار، ستارگان و فضا است که در چرخه‌ای بسیار درخشان دور هم می‌چرخند. نور سایر کهکشان‌ها در نور درخشانی که اطراف ما را فراگرفته، گم می‌شود.

محققان برای غلبه بر این مساله، از تلسکوپ رادیویی Parkes برای بررسی "منطقه اجتناب" استفاده کردند و توانستند 883 کهکشان را شناسایی کنند که 250 مورد از آن‌ها پیش از این ناشناخته بودند.