نوروز 96

اسکواش ورزشی برای افزایش کالری سوزی بدن

برای بیشتر افراد این سوال پیش می‌آید که چه ورزشی به سوزاندن کالری بیشتر و افزایش آمادگی جسمانی کمک می‌کند.



به گزارش ایسنا و به نقل از سایت یاهو، اسکواش ورزشی راکتی است که 45 دقیقه انجام آن باعث سوزاندن 500 کالری می‌شود.

اسکواش در زمین کوچکی انجام می‌شود. هنگامی که برای اولین بار این ورزش را مشاهده می‌کنید، ممکن است که به نظر شما سخت نباشد اما بعد از 5 دقیقه انجام این ورزش متوجه می‌شوید که چقدر بر روی بدن تاثیر می‌گذارد و انجام آن آسان نیست.

یکی از دلایل کالری سوز بودن اسکواش این است که توپ اسکواش به سختی دور می‌شود.

بر خلاف تنیس در این ورزش با کمک سرویس امتیازی حاصل نمی‌شود بلکه سرویس تنها برای شروع بازی است. برای انجام اسکواش نیاز به داشتن آمادگی جسمانی بالا است.

برای انجام اسکواش نیاز به راکت و کفش مناسب است.

قبل از انجام ورزش اسکواش باید بدن را گرم کرد. باید مراقب آسیب دیدگی ناحیه پا باشید زیرا آسیب دیدگی آشیل در این ورزش شایع است.

پیاده‌روی سریع راه مناسب برای گرم کردن بدن قبل از شروع اسکواش است.

هنگامی که برای اولین بار این ورزش را انجام می‌دهید احتمالا عضلات بدن شما دچار سوزش می‌شوند که طبیعی است. این سوزش بیشتر در ناحیه عضلات چهار سر ایجاد می‌شود.

منبع :

ژنتیک و خاستگاه آن از زیست شناسی سوم تجربی
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( سوم تجربی)
دبیر : مازیار اعتمادزاده