شیر کم چرب نخورید، دیابت می‌گیرید!

مطالعات حاکی از آن است که به هیچ وجه نباید به جای شیر معمولی از شیر کم‌چرب استفاده کرد زیرا با کاهش چربی شیر میزان شکر و مواد افزودنی در آن افزایش می‌یابد.





به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن یا دلایل دیگر شیر کم‌چرب را جایگزین شیر معمولی و پرچرب می‌کنند. شاید مصرف شیر کم‌چرب نسبت به شیر پرچرب ایده خوبی باشد اما نباید شیر کم‌چرب را جایگزین شیر معمولی کرد که چربی آن کافی و به میزان متوسط است.

دانشمندان دانشگاه هاروارد بر روی ابعاد مختلف شیر کم‌چرب تحقیق کردند و نتایج تحقیقات آن‌ها نشان داد که محصولات لبنی فرآوری‌شده برای سلامتی مناسب نیستند و مواد نگهدارنده و افزودنی بسیار به آن‌ها اضافه شده است. علاوه بر این، مواد لبنی دارای مواد طعم‌دهنده و شیرین‌کننده هستند و قند خون را افزایش می‌دهند.

مواد و شکر موجود در آن‌ها می‌تواند خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های همچون دیابت،‌ چاقی، اختلالات قلبی عروقی، تورم  و دردهای موضعی را افزایش دهد. از طرف دیگر این مواد کالری بالایی را وارد بدن می‌کنند.

به همین دلیل در بیشتر موارد محصولات لبنی و شیر کم‌چرب توصیه می‌شود که اما حقیقت این است هرچه چربی شیر کمتر باشد شکر و مواد افزودنی آن بیشتر است.

به همین شکل، شیری که چربی‌اش بیشتر است شکر و مواد افزودنی کمتری دارد. مصرف شیر به علت سرشار بودن از کلسیم بسیار توصیه می‌شود اما توجه به میزان چربی و شکر آن نیز بسیار مهم است.

منبع :

لغات 4 درس انگلیسی 3 سوم دبیرستان
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( دروس عمومی سوم دبیرستان)
دبیر : علی اکبر افرازی