گفت‌و‌گو با رتبه 21 کنکور تجربی که از دبستان به کانون آمد

امیر پرتوی رتبه 21 منطقه 2 در رشته علوم تجربی از شهر لاهیجان، جز دانش‌آموزان برتر کنکور سال 94 است که از دوران دبستان با کانون همراه شده است.

گفت‌و‌گو با رتبه 21 کنکور تجربی که از دبستان به کانون آمد

امیر پرتوی رتبه 21 منطقه 2  در رشته علوم تجربی از شهر لاهیجان، جز دانش‌آموزان برتر کنکور سال 94 است که از دوران دبستان با کانون همراه شده است. پدر و مادر امیر هر دو فرهنگی بازنشسته هستند و خواهر او که دانش‌آموز دوم تجربی است نیزکانونی است. خودآموزی و خودباوری جز مهم‌ترین شعارهای کانون است که تحقق آن را در صحبت‌های امیر بیش‌تر از هر شخص دیگری دیده‌ام. اعتماد پدر و مادر امیر به شیوه برنامه‌ریزی او در طول دوران تحصیل بسیار زیاد بوده است طوری‌که امیر از دوران دبستان به طور مستقل برنامه‌ریزی و آن‌ را به دقت انجام می داده است.


گفت‌و‌گو با رتبه 21 کنکور تجربی که از دبستان به کانون آمد


از چه سالی و چطور با کانون آشنا شدی؟

زمانی‌که کلاس پنجم بودم دوستانی داشتم که در آزمون‌ها شرکت می‌کردند. از طرفی در تلویزیون هم تبلیغات کانون را برای دبستانی‌ها دیده بودم. همین شد که تصمیم گرفتم همان سال در آزمون‌ها شرکت کنم.

در دوران دبستان همراهی پدر و مادر با شما چگونه بود؟

من در دوره دبستان بیشتر خودم برنامه‌ریزی می کردم و همان را به دقت انجام می دادم. پدر و مادرم هم اگر شیطنت می کردم و وقت تلف می‌کردم به من تذکر می دادند که رعایت کنم ولی عادت نداشتند که در مورد درس خواندن من خیلی وارد جزئیات شوند.

مگر شیطنت هم داشتی؟ بله بسیار زیاد.

حتی زمانی که افت می‌کردی؟

نه! نتیجه آزمونها را همیشه به دقت بررسی می‌کردند و سعی می‌کردند در مورد قسمت‌هایی که نیاز به کار یا دقت یبشتر دارم نکاتی را بگویند.

از رقیبان دوره دبستان خود در کانون کسی را به خاطر دارید که اکنون جز برترها باشد ؟

از دوران دبستان خاطرم نیست اما خانم کیانا تدبیر را خاطرم هست که از دوره‌ی راهنمایی بارها اسم ایشان را در مجله آزمون به عنوان برتر می دیدم.

البته از دوستان خودم «کامیار حق شناس» رتبه 245 منطقه 2 شد.

معلمان دوره دبستان را به خاطر داری؟

بله. خانم فلاح معلم اول، آقای حقگو معلم دوم، خانم شفیعی معلم شوم، خانم فیاض معلم چهارم و آقای کاظمی معلم کلاس پنجم من بودند.

آقای کاظمی را گاهی اوقات می بینم و ایشان از نتیجه من بسیار خوشحال شدند. شاید چون می‌بینند که زحماتشان بعد از چند سال مثمر ثمر واقع شده !

من از زحمات همه‌ی این عزیزان تشکر می‌کنم.

وقتی سوم دبستان بودی برای انشای «دوست داردی در آینده چکاره شوید؟» چه شغلی را انتخاب کردی؟

من همان موقع هم پزشکی را دوست داشتم.

نقش دفتر برنامه‌ریزی در موفقیّت دانش‌آموزان دبستانی چیست؟

نوشتن ساعت مطالعه به افزایش تلاش آنها کمک می کند. چون معمولاً در دوره‌ی دبستان ساعت مطالعه برای بچه‌ها اهمیتی ندارد اما دفتر اهمیت آن را برجسته‌تر می‌کند.

آزمون‌های دبستان چه تأثیری روی دانش‌آموزان دارد؟

در هر کاری تجربه نقش مهمی در موفقیّت دارد. دانش‌آموزانی که از دبستان می‌آیند در «تست زدن» مهارت بیشتری دارند چون تجربه بیشتری دارند. از طرفی با فضای آزمون و امتحان غریبه نیستند پس می‌توانند بر خلاف اکثر دانش‌آموزان که موقع برخورد با امتحان سر در گم می شوند با تسلط بیشتری در آزمون‌های مهم حضور پیدا کنند.

علت استمرار حضور برای شما 8 سال متوالی در کانون چه بود؟

برنامه خوب کانون و بودن در فضای رقابت. چون همیشه حس می کردم اگر نباشم رقبایم از من پیشی می‌گیرند اما بودن در جو رقبا باعث آسودگی خیال من می شد.

مهم ترین دستاورد کانون برای شما طی این سالها چه بود؟

باعث شد بتوانم با برنامه ریزی و منظم درس بخوانم، از طرفی روی پیشرفت تحصیلی من در طول تحصیل تاثیر بسیار زیادی داشت.

برای بسیاری از دانش آموزان حفظ جایگاه سخت است اما با آزمون‌ها توانستم جایگاه خودم را به خوبی حفظ کنم.

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب