نوروز 96

تاثیر هدف‌گذاری چند تا از ده‌تا برای رتبه‌های برتر کنکور

در مقاله‌ی زیر برترها در مورد هدف‌گذاری چند تا از ده‌تا و نقش آن در موفقیت خودشان گفته‌اند...



هدف‌گذاری چند تا از ده‌تا را در چند درس انجام می‌دادید؟ تاثیر کوتاه‌مدت و بلندمدت هدف‌گذاری چند تا از ده‌تا برای شما چه بود؟

نیکان زرگرزاده رتبه‌ی 2 منطقه‌ی 1 تجربی (3 سال کانونی): در کوتاه‌مدت سبب افزایش شناختم از خودم و در بلندمدت باعث افزایش اعتماد به نفسم شد. هدف‌گذاری چندتااز ده‌تا را برای دروس اختصاصی به کار می‌بردم.

کیمیا محمدی رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 1 تجربی (2 سال کانونی): بله انجام دادم و مفید بود.

مهین بناوند رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 3 تجربی (7 سال کانونی): در همه‌ی دروس این روش را به کار می‌بردم و در بلندمدت باعث کاهش اشتباهاتم شد.

نیلوفر شرفی رتبه‌ی 838 منطقه‌ی 1 تجربی (2 سال کانونی): در همه‌ی دروس انجام می‌دادم و این کار آرامشم را افزایش می‌داد.

رهام بصیر رتبه‌ی 290 منطقه‌ی 1 تجربی (1 سال کانونی): در همه‌ی دروس هدف‌گذاری چند تا از ده‌تا داشتم.

مهسا جهان‌بخش رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 3 تجربی (4 سال کانونی): تقریبا در همه‌ی دروس. باعث شد از خود انتظار واقعی داشته باشم.

مهدی برخوری رتبه‌ی 3 منطقه‌ی 3 تجربی (3 سال کانونی): در تمام دروس هدف‌گذاری چندتا از ده‌تا انجام می‌دادم و سبب واقع‌بینی و کاهش استرس در منزل و آزمون شد.

مریم رضوانی رتبه‌ی 241 منطقه‌ی 1تجربی (1 سال کانونی): اثر اجرای این مهارت این بود که به توانایی‌های خودم در هر درس پی می‌بردم و ترازم پیشرفت کرد.

ثنا رشیدی رتبه‌ی 721 منطقه‌ی 1 تجربی (1 سال کانونی): هنگام آزمون آرامش بیشتری داشتم و غلط کمتری می‌زدم.

نوشا سمیعی‌فر رتبه‌ی 151 منطقه‌ی 1 تجربی (3 سال کانونی): من هدف‌گذاری چند تا ازده‌تا را انجام نمی‌دادم تا این‌که در یکی از جلسات آذرماه آقای قلم‌چی راجع به آن صحبت کردند من هم جلسه‌ی بعد همین‌جوری آن را پر کردم و آن آزمون بالاترین تراز سال‌ام را گرفتم از آن آزمون به بعد هدف‌گذاری می‌کردم و همیشه می‌نوشتم حتی اگر به آن خیلی نمی‌توانستم عمل کنم به خودم هر دفعه تکرار می‌کردم که لازم نیست به همه‌ی سوالات پاسخ دهم و سعی می‌کردم به هدف‌گذاری‌ام پایبند باشم.

متینه‌سادات میری رتبه‌ی 638 منطقه 1 تجربی (4 سال کانونی): در همه‌ی دروس در کوتاه‌مدت باعث پیشرفت می‌شد. هر آزمون در یک درس یک یا 2 واحد افزایش داشتم و سبب افزایش ترازم شد.

فائزه مولوی رتبه‌ی 360 منطقه‌ی 1 تجربی (2 سال کانونی): من تقریبا برای همه‌ی درس‌ها هدف‌گذاری را انجام می‌دادم. این باعث می‌شد نقشه‌ی من برای آزمون مشخص باشد و بتوانم تعداد پاسخ‌های اشتباهم را کنترل کنم.

زهرا آصفی رتبه‌ِ 404 منطقه‌ی 1 تجربی (1 سال کانونی): در همه‌ی دروس. باعث افزایش درصدها در بلندمدت ‌شد.

محمدصادق آقابابک رتبه‌ی 396 منطقه‌ی 1 تجربی (1 سال کانونی): در تمام دروس، باعث می‌شد تا راحت‌تر هدف کوتاه‌مدت خود را مشخص کرده و از اجماع این اهداف کوتاه‌مدت، پیشرفت در بلندمدت داشته باشم.

پریسا شریفیان رتبه‌ی 89 منطقه‌ی 1 تجربی (3 سال کانونی): همه‌ی دروس. در کوتاه‌مدت تاثیر چندانی نداشت ولی در بلندمدت می‌دانستم کنکورم را چطور خواهم داد و روی ترازم قدرت پیش‌بینی پیدا کرده بودم.

روژان فیروزنیا رتبه‌ی 826 منطقه‌ی 1 ریاضی (2 سال کانونی): در همه‌ی دروس استفاده کردم. گیج نبودن سر آزمون و آرامش نسبی و توقع منطقی از خود مهم‌ترین تاثیر آن بود.

آروین امینی رتبه‌ی 499 منطقه ریاضی (1 سال کانونی): تاثیر آن بسیار مثبت بود و با آرامش بیشتر امتحان می‌دادم و در تمام دروس متناسب با وضعیت خودم هدف‌گذای چند تا از ده‌تا انجام می‌دادم.

زهرا دهقانیان رتبه‌ی 360 منطقه‌ی 1 ریاضی (2 سال کانونی): همه‌ی دروس، تاثیرش این بود که من را از رویاپردازی به واقع‌بینی رساند.

رضا شیرکوند رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 2 ریاضی (2 سال کانونی): در همه‌ی دروس تقریبا. در توانایی کنترل افکارم و مدیریت ذهنی‌ام تاثیر بسزایی داشت.

نیایش ظریفی رتبه‌ی 9 منطقه‌ی 3 ریاضی و رتبه‌ی 2 منطقه‌ی 3 زبان (3 سال کانونی): در دروس اختصاصی به من کمک کرد توقعی منطقی از خودم داشته باشم.

سارا عزیزی رتبه‌ی 54 ایثارگران ریاضی (2 سال کانونی): برای تمامی دروس استفاده می‌کردم. از تاثیرات بلندمدت آن افزایش درصد دروس بود.

سینا جمال‌زادگان رتبه‌ی 420 منطقه‌ی 1 ریاضی (1 سال کانونی): برای همه‌ی دروس بود و تاثیر بسزایی داشت.

علیرضا معماریان رتبه‌ی 369 منطقه‌ی 1 ریاضی (3 سال کانونی): در همه‌ی دروس.

نیلوفر هوشمند رتبه‌ی 448 منطقه‌ی 1 انسانی (1 سال کانونی): معمولا برای هر درس این هدف‌گذاری را انجام می‌دادم و تاثیرش این بود که پله‌پله و به تدریج پیشرفت کردم و از خودم توانایی بالاتر از حد انتظار نداشته باشم.

الهه خضری رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 2 انسانی (3 سال کانونی): برای عربی اختصاصی و ادبیات اختصاصی هدف‌گذاری چندتا از ده‌تا می‌کردم. در درس عربی در طول سال پیشرفت کردم و توانستم هدف‌گذاری‌ام را به 10 از 10 ارتقا دهم و در کنکور نیز این را حفظ کردم.

مهلا محمودی رتبه‌ی 185 منطقه‌ی 1 زبان (3 سال کانونی): در همه‌ی دروس- تاثیر بسزایی داشت و باعث شد که تعداد کل غلط‌های من در کنکور 15 تا باشد.

سنا اکرمی رتبه‌ی 341 منطقه‌ی 1 زبان (1 سال کانونی): بیشتر برای دروس اختصاصی این کار را انجام می‌دادم که در بلندمدت باعث رسیدن به اهدافی که برای خودم طرح کرده بودم شد و در کوتاه‌مدت باعث تلاش بیشتر.

حمید قنبری رتبه‌ی 929 منطقه‌ی 1 انسانی (1 سال کانونی): همه‌ی دروس. افزایش سطح کیفی مطالعه.

فاطمه قرانی رتبه‌ی 764 منطقه‌ی 1 انسانی (1 سال کانونی): طبق نظر مشاور آموزشگاه 5 یا 6 از 10 را هدف‌گذاری می‌کردم.

الهه شرافتی رتبه‌ی 1 شاهد انسانی (3 سال کانونی): در تمامی دروس. باعث کم شدن تعداد نمرات منفی‌ام شد.

سیدمحمدامین حسینی رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 2 انسانی (1 سال کانونی): در اکثر دروس. باعث پیشرفت در این دروس شد.

پریسا فلاحت‌گر رتبه‌ی 820 منطقه‌ی 1 انسانی (2 سال کانونی): بله بسیار مفید بود.

محمدمهدی جلادتی رتبه‌ی 4 ایثارگران انسانی (1 سال کانونی): به تعادل خوبی رسیدم.

سمن اخگری رتبه‌ی 497 منطقه‌ی 1 انسانی (3 سال کانونی): هدف‌گذاری را برای تمام دروسم انجام می‌دادم. باعث می‌شد بلندپروازی نکنم و حتی از خودم انتظار کم هم نداشته باشم و حد خودم را بدانم.

فاطمه صفدری رتبه‌ی 2 ایثارگران انسانی (2 سال کانونی): من فقط در درس ریاضی این کار را می‌کردم که از بیش از حد زدن تست‌ها و خطای زیاد جلوگیری کرد و مفید واقع شد.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

ماده ژنتیک ، کروموزوم‌ ها و میوز و میتوز از زیست شناسی سوم تجربی
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( سوم تجربی)
دبیر : مازیار اعتمادزاده