مسیرهای پرتردد اطلاعات در مغز شناسایی شدند

تیمی به رهبری یک محقق هندی از دانشگاه ایندیانا دریافتند همان طور که بسیاری از مسافرت‌های هوایی در جهان از طریق چند مسیر عمده صورت می‌گیرد، اکثر اطلاعات مغز نیز از طریق مسیرهای مهم جریان می‌یابند.

مسیرهای پرتردد اطلاعات در مغز شناسایی شدند

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این محققان اذعان کردند که 70 درصد از تمام اطلاعات در مناطق قشری مغز تنها از طریق 20 درصد از سلول‌های عصبی این مناطق عبور می‌کنند.

دکتر سانی نیگام از کالج علوم و هنر بلومینگتون اظهار کرد: کشف این مجموعه کوچک اما غنی از اطلاعات سلول‌های عصبی در مناطق قشری، نشان می‌دهد که این زیر شبکه می‌تواند نقش حیاتی در برقراری ارتباط ، یادگیری و حافظه بازی کند.

این نورون‌های پر تردد، نقش مهمی در درک سلامت مغز ایفا می‌کنند و این شبکه بسیار کارآمد بیشتر دچار اختلال و آسیب می‌شود.

برای انجام این پژوهش، دانشمندان پالس‌های الکتریکی کوچک 500 نورون در بخشی از مغز که مسوول حس لامسه است را ثبت کردند.

این آزمایش‌ها بر روی نمونه‌های بافت زنده جوندگان انجام شد.

تحقیقات انجام شده، وجود این مناطق پر تردد را در پستانداران پیشرفته‌تر، از جمله انسان‌های بالغ نشان داده است.

درک این که چگونه مغز به خوبی می‌تواند عبور و مرور این نورونهای غنی از اطلاعات و نورونهایی که دارای اطلاعات کمی هستند را کنترل کند، گام بعدی در کشف رمز و راز آنها خواهد بود.