4 روش برای بهتر ورزش کردن

شروع یک برنامه ورزشی جدید همیشه آسان نیست. ممکن است شما مدتی ورزش کرده باشید اما از آن لذت کافی را نبرده باشید.



به گزارش ایسنا و به نقل از سایت My Fitness pal، راهکارهای زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا به ورزش علاقه‌مند شوید.

1- ورزشی که دوست دارید انتخاب کنید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با ورزش باید بدن خود را بیش از حد به چالش بکشند بنابراین فعالیت‌هایی سخت که علاقه‌ای به آن ندارند را انتخاب می‌کنند. اگر هدف شما افزایش آمادگی جسمانی است راه‌های زیادی پیش رو دارید. بهتر است حرکات ورزشی مختلف را تجربه کنید تا ورزشی که مناسب شماست را پیدا کنید. هر ورزشی که می‌کنید مهم است که از آن لذت ببرید. لذت بردن از ورزش باعث می‌شود که این فعالیت به یک عادت برای شما تبدیل شود.

2- با شدت متعادل ورزش کنید

یکی از دلایلی که افراد ورزش را کنار می‌گذارند این است که خیلی سخت تمرین می‌کنند. درد شدید در بدن نشان دهنده این است که شما بیش از حد ورزش کرده‌اید. بعضی از سوزش‌ها در عضلات عادی هستند اما بین سوزش در عضلات و آسیب دیدگی تفاوت وجود دارد. اگر ورزش شما طوری باشد که مجبور شوید تمام روز را استراحت کنید یعنی بیش از حد به خود فشار آورده‌اید. باید شدت ورزش متعادل باشد.

3- ورزش‌های ترکیبی انجام دهید

ایجاد تنوع و انجام حرکات ترکیبی باعث می‌شود که بیشتر از ورزش لذت ببرید. برنامه همیشگی خود را تغییر دهید و در آن تنوع ایجاد کنید. این تنوع می‌تواند با گوش کردن به موسیقی یا تغییر دادن مکان ورزش نیز ایجاد شود.

4- کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید

بسیاری از افراد از ورزش فرار می‌کنند زیرا تصور می‌کنند که ورزش یعنی 6 روز در هفته فعالیت داشته باشند. با این حال ورزش دو یا سه روز در هفته نیز می‌تواند موثر باشد و این مسئله بستگی به برنامه ورزشی‌تان دارد.

یک بررسی در دانشگاه آلاباما نشان داده زنانی که 6 روز در هفته ورزش می‌کنند روزی 200 کالری کمتر از کسانی که 2 یا 4 روز در هفته ورزش می‌کنند می‌سوزانند. بعد از 4 ماه مطالعه، محققان دریافتند که هر دو گروه در قدرت و استقامت پیشرفت داشته‌اند اما میزان کالری سوزی در افرادی که 2 تا 4 بار در هفته ورزش می‌کنند بیشتر بوده است.

بنابراین اگر افراد زمان کمتری را بر روی ورزش با کیفیت بهتر تمرکز کنند، از آن نتیجه بیشتری خواهند گرفت.

منبع :