چهار اشتباه ورزشی در فصل زمستان

در فصل زمستان ممکن است که اشتباهاتی در ورزش کردن باعث مریض شدن شود. باید نکات خاصی را در این فصل به هنگام ورزش رعایت کرد تا مشکلی برای سلامت پیش نیاید.

چهار اشتباه ورزشی در فصل زمستان

به گزارش ایسنا به نقل از سایت یاهو، چهار اشتباه در ورزش وجود دارند که احتمال مریض شدن در زمستان را افزایش می‌دهند.

1- از دست دادن کلاس‌های یوگا:

بررسی‌ها نشان داده است که انجام یوگا به مدت 40 دقیقه در روز باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود و میزان هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. یوگا باعث افزایش آرامش بدن می‌شود.

2- ورزش نکردن به صورت منظم:

اگر در فصل زمستان نمی‌توانید در فضای بیرون به صورت منظم ورزش کنید، در باشگاه ثبت نام کنید. طبق مطالعات منتشر شده در مجله "علم ورزش و سلامت" انجام 30 دقیقه فعالیت با شدت متوسط مانند پیاده‌روی سریع باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. افرادی که بیشتر روزهای هفته ورزش می‌کنند به میزان 50 درصد کمتر به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.

هر بار که ورزش می‌کنید در بدن سلول‌های ایمنی جدیدی ساخته می‌شوند و توانایی بدن برای مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها افزایش می‌یابد.

3- ورزش بیش از حد:

با انجام 75 تا 90 دقیقه فعالیت ورزشی مانند دوی ماراتن سیستم ایمنی بدن به جای اینکه پیشرفت کند، افت می‌کند. با انجام بیش از حد ورزش‌های شدید کربوهیدرات ذخیره شده‌ی بدن تخلیه می‌شود، دمای بدن افزایش می‌یابد و سلول‌های عضلانی شکسته می‌شوند.

4- ورزش در زمان سرماخوردگی:

این تفکر که با ورزش کردن می‌توان تب را از بین برد درست نیست. اگر در صورتی که احساس سرماخوردگی می‌کنید ورزش کنید شرایط خود را پیچیده‌تر خواهید کرد و خطر بیماری شدیدتر را افزایش می‌دهید.

در زمان سرماخوردگی در صورتی که فعالیت شدید نباشد آسیبی به بدن وارد نمی‌شود البته ورزش کمکی هم به درمان سرماخوردگی نخواهد کرد. ورزش در زمان آنفلوانزا می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب