شناسایی آنزیم مقابله با تبدیل قند به چربی در بدن

محققان دانشگاه مونترال برای اولین بار موفق به شناسایی آنزیم مقابله با تبدیل قند به چربی در بدن شدند.

شناسایی آنزیم مقابله با تبدیل قند به چربی در بدن

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، این دستاورد محققان دانشگاه مونترال به بیانی ساده، به معنای از بین رفتن نگرانی مردم برای احتیاط در مصرف فراورده‌های قندی است، چرا که به کمک این آنزیم می‌توان روند تبدیل قند به چربی را در بدن کنترل کرد.

دکتر مورتی مادیراجو، محقق دانشگاه مونترال در مورد دستاورد جدید اظهار کرد: آنزیم جدید قادر است تا سنتز چربی از قند را در بدن مختل کرده و قند اضافی را خارج کند.

وی در ادامه افزود: آنزیم جدید موسوم به detox همچنین قادر است تا از مسمومیت سلول‌های بدن در شرایط غلظت بالای قند خون جلوگیری کند.

مادیراجو در مورد روند کشف آنزیم جدید اظهار کرد: تیم تحقیقاتی دانشگاه مونترال به دنبال ارائه روشی برای دفع گلوکز و گلیسیرین اضافی در سلول‌ها بود که موفق به کشف آنزیم جدید شد.

دکتر مارک پرنتکی، یکی از محققان این مطالعه نیز اظهار کرد: پس از آزمایش‌های پیوسته برای جلوگیری از جذب و تبدیل گلیسیرین فسفات در سلول‌های بدن، روش جدید دفع گلیسیرین اضافی در سلول‌های مملو از گلوکز کشف شد.

محققان معتقدند که با این کشف می‌توان علاوه بر درمان اضافه وزن، از پیشرفت بیماری دیابت نوع دو و حملات قلبی ناشی از آن نیز جلوگیری کرد.