50 هزار مدرسه به شبکه آموزشی رشد متصل هستند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون بالغ بر 70 هزار مدرسه از شبکه ملی مدارس (رشد) بی بهره هستند.

50 هزار مدرسه به شبکه آموزشی رشد متصل هستند

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هم‌اکنون بالغ بر 70 هزار مدرسه از شبکه ملی مدارس (رشد) بی‌بهره هستند.

به گزارش سایت کانون فرهنگی آموزش به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار مدرسه به این شبکه متصل هستند، افزود: شبکه رشد بیشترین بازدیدکننده را در بین شبکه های فارسی زبان آموزشی دارد و قرار است به بنیاد ملی رشد تبدیل شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر به دنبال عدالت آموزشی هستیم، باید امکان دسترسی به اینترنت و فضای مجازی برای همه مدارس به این شبکه فراهم شود.

محمدیان یکی از نیازهای آینده کشور را بازی های رایانه ای و الکترونیکی ذکر کرد و گفت: در این زمینه حتی نتوانسته ایم پنج درصد تولیدات را به خود اختصاص دهیم که امید است با سرمایه گذاری در شبکه رشد، این امکانات فراهم شود.

وی افزود: بنیاد رشد یک شبکه آموزشی، اجتماعی و بازی های رایانه ای در آینده خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد پورتال و سایت امروز معنا ندارد و قابل رقابت نیست گفت: اگر می خواهیم با دنیا رقابت کنیم باید حداقل نصف گوگل سرمایه گذاری کنیم.

محمدیان با بیان اینکه امروز توسعه مشارکتی نه از باب اقتصادی بلکه از جنبه فرهنگی و اجتماعی یک ضرورت است افزود: نگاه کردن به توسعه با دیدگاه اقتصادی از ارزش آن موضوع می کاهد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در امر توسعه مشارکت موفق نبوده و دلیل آن این است که درخواست های مشارکت در زمان هایی بحران مدار و اقتصاد مدار بوده است.

محمدیان با بیان اینکه توسعه مشارکت در آموزش و پرورش باید بر مبنای فرهنگ مداری و تربیت مداری باشد افزود: در سایر فعالیت های این نهاد باید این امر بر نگاه اقتصادی اولویت داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: شاید کسانی در آموزش پرورش باشند که یک ایده خوب ارائه دهند و اگر آن را به ریال تبدیل کنیم از ارزش میلیاردی یک کمک مادی بالاتر باشد زیرا می تواند یک تغییر و جهش ایجاد کند بنابراین باید این نوع کارها را توسعه داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به هوشمندسازی مدارس گفت: در هنگام ورود تکنولوژی به کشور ، سریع و بدون حساب و کتاب شیفته آن می شویم و بعدا به آسیب ها و مضرات آن فکر می کنیم.

وی افزود: وقتی آسیب می بینیم تازه درصدد رفع آن چاره جویی هستیم زیرا نخست به فرهنگ استفاده از آن توجه نکرده در نتیجه مشکلات و آسیب ها گربیانگیر ما می شود.

محمدیان گفت: باید در هوشمندسازی مدارس از مشارکت اولیای دانش آموزان بهره گرفت زیرا تکنولوژی در جامعه و مدارس وارد شده اما هنوز فرهنگ و محتوای درستی در این زمینه وجود ندارد.

وی نبود فرهنگ سازی مناسب در فضای فناوری، نبود آموزش منابع انسانی، نداشتن پژوهش های آینده نگر و نبود تضمین حقوق مالکیت فکری چهار ضعف اساسی در حوزه تکنولوژی بیان کرد و گفت: این نقاط ضعف در بدنه جامعه و آموزش و پرورش مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین با اشاره به اینکه تبلت دانش آموزی نیز به عنوان یک ابزار موثر در حوزه فناوری محسوب می شود افزود: تاریخ مصرف این ابزار نیز گذشته و اکنون به جای تبلت دانش آموزی به دنبال رمزینه نگاری و پیاده سازی سیستم کدینگ هستیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدیان با اشاره به لزوم افزایش مهارت دانش آموزان در حوزه فناوری گفت: تا پیش از این درس مبانی رایانه در سال سوم دبیرستان ارائه می شد اما تصمیم بر این شد که امسال این درس در سال ششم و سال آینده در سال پنجم یا چهارم دبستان ارائه شود.

منبع :

مهلا کاشانی

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب