کشف 100 سیاره جدید

ناسا در ماموریت شکار سیارات کپلر موفق به کشف بیش از 100 سیاره جدید شد که چرخش آن‌ها به دور دیگر ستارگان به تایید رسیده است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان ، اطلاعات مربوط به این سیارات که برخی از آنها با آنچه در ماموریت اصلی فضاپیما مشاهده شده بود، بسیار متفاوت است، در کنفرانس انجمن نجومی آمریکا توسط ایان کراسفیلد از دانشگاه آریزونا به اشتراک گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از سیارات تازه کشف شده در سیستم‌های چند سیاره‌ای قرار دارند و به دور ستارگانی درخشانتر و داغتر از ستارگان میدان اصلی کپلر می‌چرخند.

همچنین در این مطالعه سیستمی با دارا بودن سه سیاره بزرگتر از زمین پیدا شد. یک سیاره این سیستم در خوشه ستاره‌ای Hyades، نزدیکترین خوشه ستاره‌ای باز به زمین، قرار دارد و سیاره دیگر آن با چرخش به دور یک ستاره کوتوله سفید در حال فروپاشی است.

اندرو ودنبرگ از مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونین گفت: دانشمندان همچنین 234 سیاره احتمالی که در صف انتظار تایید نهایی هستند، پیدا کرده‌اند.

در همین حال، تام بارکلی از مرکز تحقیقاتی ایمز ناسا گفت: فضاپیمای کپلر در حال کشف انواع مختلف سیارات است.

وی اظهار کرد: تمرکز ما روی ستارگانی درخشانتر از ستارگان نزدیک زمین است که به سادگی می‌توان از روی زمین آنها را مشاهده کرد. نتیجه این ایده یافتن بهترین و جالبترین سیستم‌های ستاره‌ای بود.

ماموریت کپلر ناسا همچنین وجود سیاره‌ای به اندازه زمین را تایید کرد که در منطقه قابل سکونت اطراف یک ستاره شبه خورشید کشف شده است.

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....