گام رو به جلوی دانشمندان در تولید واکسن مؤثر مالاریا

دانشمندان استرالیایی با کشف دلیل ناکامی سیستم ایمنی در محافظت از بدن در زمان عفونت مالاریا، گام دیگری به تولید واکسن این بیماری نزدیک شدند.

گام رو به جلوی دانشمندان در تولید واکسن مؤثر مالاریا

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دانشمندان مؤسسه والتر و الیزا هال در ملبورن برای نخستین بار نشان داده‌اند که چگونه انگلهای مالاریا باعث ایجاد واکنش التهابی شده و در نتیجه آن، توانایی بدن برای حفظ خود در برابر این بیماری از بین می‌رود.

این کشف با افزایش سلول‌های ایمنی مورد نیاز برای ماندگار کردن ایمنی، امکان ارتقای واکسن‌های موجود یا جدید را فراهم کرده است. این یافته‌ها حتی می‌تواند به ارتقای واکسن‌هایی منجر شود که پیش از این در کارآزمایی‌های بالینی غیرمؤثر عمل کرده بودند.

محققان دریافتند مولکول‌های التهابی عامل واکنش ایمنی در مالاریای بالینی و شدید، همچنین از تولید پادتن‌های محافظ علیه انگل در بدن جلوگیری می‌کند.

به گفته محققان، این نخستین باری است که آن‌ها دلیل ناکامی سیستم ایمنی در محافظت از بدن در زمان عفونت مالاریا را شناسایی کرده‌اند.

این یافته‌ها در مجله Cell Reports منتشر شده است.