اسباب‌بازی‌های الکترونیکی و خطر ابتلا به اختلالات توسعه زبانی

محققان دانشگاه آریزونای شمالی دریافتند کودکانی که با اسباب‌بازی‌های الکترونیکی بازی می‌کنند در مقایسه با کودکانی که با کتاب سر و کار دارند ممکن است دچار اختلالات توسعه زبانی شوند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه اصفهان، در این پژوهش 26 زوج و کودکان 10 تا 16 ماهه آنها در آزمایشی کنترل شده شرکت داشتند. به شرکت‌کنندگان سه نوع اسباب‌بازی شامل اسباب‌بازی‌های الکترونیکی (لپ تاب و موبایل کودک)، اسباب‌بازی‌های سنتی (پازل های چوبی، قطعات لاستیکی مصور) و پنج کتاب با مضمون حیوانات، اشکال و رنگ‌ها داده شد.

پژوهشگران در این پژوهش دریافتند زمانی که کودکان با اسباب‌بازی‌های الکترونیکی بازی می‌کنند در مقایسه با بازی با اسباب‌بازی‌های سنتی، تعداد به کار بردن کلمات با محتوای خاص، کلمات بزرگسالانه‌تر و همچنین تقابل کلامی فرزند و والدین کمتر می‌شود.

علاوه بر این مشخص شد که والدین تعداد کلمات کمتری در زمان بازی با اسباب‌بازی‌های سنتی در مقایسه با زمان بازی با کتاب به کار می‌برند.

به گفته محققان این که کودکان از وسایل دیجیتالی استفاده کنند منعی ندارد، اما اینکه این نوع وسایل کودک را از تعامل با دنیای واقعی دور کند، آسیب‌زاست.

نتایج این پژوهش در مجله " JAMA Pediatrics " منتشر شده است.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون کد
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب