چگونه بر رخوت ساعت 3 بعد از ظهر غلبه کنیم؟

در طول روز وقتی انرژی فرد کم می‌شود مغز خسته می‌شود و از ساعت 2 به بعد به حالت استراحت می‌رود و فرد در این حالت بی‌بنیه است.

چگونه بر رخوت ساعت 3 بعد از ظهر غلبه کنیم؟



فاطمه معرری روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه فرد در طول روز انرژی زیادی را از دست می‌دهد و مغز حالت خستگی به خود می‌گیرد و در ساعت‌های 2 به بعد به حالت خواب می‌رود و فرد بی‌بنیه می‌شود، گفت: وقتی انرژی‌های مغز از دست می‌رود ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر در واقع حالت خواب آلودگی به فرد دست می‌دهد و باید یک استراحت کوتاه بین این دو ساعت داشته باشد و خیلی طولانی نباشد و در حد یک ساعت خیلی بهتر است.

روانشناس ادامه داد: اگر در حد فاصل این دو ساعت استراحتی داشته باشند دوباره مغز ذخایر انرژی را می‌گیرد و شارژ می‌شود و بعد به حالت نرمال خود برمی‌گردد مخصوصاً آنهایی که کارهای فکری زیادی دارند به استراحت بین دو ساعت در حد یک دوره کوتاه نیاز دارند.

وی در ادامه به علت‌های دیگر هم اشاره کرد و گفت: فردی که صبح زود از خانه بیرون می‌آید و در حد زیاد در فضای بیرون است و آلودگی هوا هم می‌تواند حالت خستگی را برای مغز ایجاد کند وقتی که میزان آلاینده در هوا بالاست مغز خستگی، بی‌حوصلگی، سر درد، سرگیجه، افت توجه و تمرکز به فرد دست می‌دهد و احساس بی‌حالی را در فرد به وجود می‌آورد.

معرری روانشناس خاطرنشان کرد: دلیل دیگر می‌تواند افت قند خون هم باشد، وقتی قند خون کاهش می‌یابد به عنوان نیم چاشت روزانه هم که شده یک مقداری میل کنید تا افت قند خون نداشته باشید و آنهایی که به هر حال سطح قند خون پایین‌تری دارند باید از بروز آن جلوگیری کنند تا باعث بی‌حالی و بی‌بنیه‌ای در فرد ایجاد نشود.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب