نوروز 96

چگونه آرامش خود را در امتحانات حفظ کنید؟

اطمینان حاصل کنید که برای امتحان آماده شده‌اید. گاهی احساس می‌کنید که برای امتحان آماده هستید ولی بعداً متوجه می‌شوید که آماده نیستید.



1. اطمینان حاصل کنید که برای امتحان آماده شده‌اید. گاهی احساس می‌کنید که برای امتحان آماده هستید ولی بعداً متوجه می‌شوید که آماده نیستید. اگر این اتفاق برای شما زیاد می‌افتد، دلیلش این است که شما درست مطالعه نکرده‌اید یا به اندازه‌ی کافی مطالعه نکرده‌اید. اگر شما مدت طولانی مطالعه می‌کنید باید بین مطالعه‌تان استراحت داشته باشید (به عنوان مثال: بعد از 1.5 ساعت مطالعه، 20 دقیقه استراحت لازم است).

2. شب قبل از آزمون خوب بخوابید و روز امتحان صبحانه‌ی کامل بخورید. مطالعه را به شب امتحان موکول نکنید. اگر خسته باشید نمی‌توانید مطالب را به یاد بیاورید.

3. همه‌ی وسایل مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید: خودکار اضافی، مداد، خط‌کش، ماشین‌حساب و...

4. کمی زودتر سر جلسه حاضر شوید. دیر رفتن باعث ایجاد استرس می‌شود.

5. قبل از شروع آزمون نفس عمیق بکشید. دَم خود را در مدت 3 ثانیه انجام دهید و بعد به‌آرامی از طریق دهان بازدم کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. هر کجای آزمون هم احساس استرس کردید این کار را انجام دهید.

6. به خودتان بگویید که این فقط یک آزمون است. اتفاق مهمی قرار نیست بیفتد.

7. بر اعصاب خود مسلط باشید. به خودتان بگویید می‌توانید. هرگز به خودتان تلقین نکنید که امتحان سخت است یا قرار است شکست بخورید.

8. سؤالات را با دقت بخوانید. صورت سؤال را با دقت بخوانید. مسائل را آسان بگیرید تا آسان حل شوند.

9. اگر لازم شد بعضی از سؤالات را به آخر موکول کنید.

10. طوری وانمود کنید که در اتاقتان و تنها هستید. به دانش‌آموزان دیگر توجه نداشته باشید. اگر به دیگران توجه کنید باعث می‌شود حواس شما پرت شود و نتوانید به سؤالات پاسخ دهید و دقت و تمرکز شما پایین می‌آید.

11. وقت خود را تنظیم کنید و بعد از پاسخ‌گویی به چند سؤال، چند دقیقه‌ی کوتاه استراحت کنید.


منبع :

سینتیک شیمیایی از شیمی چهارم دبیرستان
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( چهارم ریاضی)
دبیر : فرزاد نجفی کرمی