سه مکمل روزهای امتحانی

در روزهای امتحان با افزایش ساعت مطالعه و با توجه ویژه به سه اصل خواب و تغذیه‌ی مناسب و نرمش، این روزها را به‌خوبی سپری کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.



در روزهای امتحان با افزایش ساعت مطالعه و با توجه ویژه‌ به سه اصل خواب و تغذیه‌ی مناسب و نرمش، این روزها را به‌خوبی سپری کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

خواب

اولین اصل مهم، خواب مفید است. فاصله‌ی امتحانی به مدت یک ماه است که خواب مفید و باکیفیت موجب افزایش بهره‌ی هوشی می‌شود. 6 الی 7 ساعت خواب مفید شبانه‌روزی را داشته باشید و هر زمان احساس خستگی کردید، کمی استراحت کنید و سپس به مطالعه بازگردید.

تغذیه

دومین اصل مهم، تغذیه‌ی مناسب است. در طول مطالعه، با وعده‌های سبک و در دفعات زیاد (مانند لقمه و بادام‌، پسته و گردو و میوه‌های تازه) انرژی را به بدن بازگردانید و شب‌ها با شام سبک با آرامش بیش‌تری به استراحت بپردازید. روزهای امتحان از لبنیات و شیر استفاده کنید و با خوردن صبحانه در جلسه‌ی امتحان حاضر شوید.

نرمش

با افزایش ساعت مطالعه و کم‌تحرک بودن، بدن از حالت آماده بودن خارج می‌شود و کسل می‌شود. سعی کنید در برنامه‌ی روزانه، نرمش‌های ساده و کششی انجام دهید تا خستگی مضاعف بر بدن تحمیل نشود. با آمادگی بهتر و بدنی ورزیده به مطالعه بپردازید و خستگی را از بین ببرید و از مطالعه بیش‌ترین بهره را ببرید.

معادله ها و نامعادله ها از ریاضی 1 دهم
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( دهم ریاضی)
دبیر : ایمان نخستین