نوروز 96

یادگیری از همتایان (زبان خارجه)

ابتدا جملات کوتاه کتاب درسی و معنی هر جمله را مطالعه می‌کنم. سعی می‌کنم آن‌ها را ترجمه کنم و کلماتی را که نمی‌توانم ترجمه کنم با توجه به مفهوم کل جمله حدس می‌زنم.



محمدجواد کاظمی‌نیا، چهارم ریاضی از زیدون

ابتدا جملات کوتاه کتاب درسی و معنی هر جمله را مطالعه می‌کنم. سعی می‌کنم آن‌ها را ترجمه کنم و کلماتی را که نمی‌توانم ترجمه کنم با توجه به مفهوم کل جمله حدس می‌زنم. سپس معنی کلمه‌ای را که حدس زده‌ام با معنی واقعی آن مقایسه می‌کنم که نوعی بازیابی است. در انتها معنی صحیح جمله و جمله‌ی انگلیسی را چندین بار بازیابی می‌کنم و سپس به سراغ جمله‌های بعدی می‌روم تا پاراگراف به اتمام برسد. سپس کل پاراگراف را از ابتدا تا اتنها می‌خوانم و معنی می‌کنم.

محمدجواد کاظمی، دوم ریاضی از زیدون

روش مطالعه‌ام در درس زبان انگیلسی به این صورت است که از 10 سؤال به 7 سؤال درست جواب می‌دهم. تمرین املایی و معنی کلمات درس، استفاده از جزوه‌ی دبیر مدرسه، حل تمرین‌های کتاب درسی نیز در برنامه‌ام وجود دارد.

علیرضا قلعه‌گلابی، دوم تجربی از زیدون

در آزمون 6 آذر بهترین عملکرد را داشته‌ام. برای این درس از ده سؤال 5 سؤال را جواب داده‌ام. خواندن و حفظ کردن معنی کلمات، مطالعه‌ی نوشتاری و املایی کلمات، مطالعه‌ی نکات دستوری و گرامری هر درس و حل تمرین‌های کتاب درسی از راهکارهای من برای این درس است.