تصاویری وهم‌انگیز از درختان فضایی در سیاره سرخ

وجود مناظری غیرعادی و اشکالی منحصربفرد در سطح سیاره مریخ کاوش در خصوص چگونگی نحوه شکل‌گیری آن‌ها را در پیش پای محققان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان فضایی ناسا به تازگی تصاویری منحصر بفرد و زیبا از سیاره مریخ منتشر کرده است که باعث بهت و حیرت کارشناسان شده است.

گفتنی است، در این تصاویر اجسام قهوه‌ای تیره‌ای بر سطح مریخ مشاهده می‌شود که مانند جنگل و درخت به نظر می‌رسند اما در واقع بر اثر طوفان‌های شن و ماسه‌ای ایجاد شده‌اند.

در حال حاضر مریخ‌نورد کنجکاوی در حال بررسی چندین لایه از این تپه‌های شنی در سیاره مریخ است.

کارشناسان اعتقاد دارند علت ایجاد این جنگل‌های شنی و ماسه‌ای ذوب شدن یخ دی‌اکسید کربن توسط تابش نور در این سیاره است.

در فصل بهار وقتی خورشید شروع به ذوب یخ‌های سطح سیاره مریخ می‌کند لایه‌ها و رگ‌هایی بر سطح این سیاره به وجود می‌آید که توهم ایجاد درخت بر سطح سیاره را ایجاد می‌کند.

نخستین بار در سال 2008 ناسا تصویری از وجود این مناظر غیرعادی در سیاره مریخ را منتشر کرده است.

کارشناسان حتی در تصاویر قادر به مشاهده امواج حاوی گاز و تقابل با شن و ماسه سطح مریخ بوده‌اند.

مریخ‌نورد کنجکاوی در تلاش است تا درک بیشتری در خصوص نحوه شکل‌گیری این تپه‌های شنی به دست آورد.

تحقیق بر روی این تپه‌های شنی غیرعادی که در یک محیط کم‌جاذبه شکل می‌گیرند توسط محققان دانشگاه جان‌هاپکینز در همکاری با سازمان فضایی ناسا در حال انجام است.

در طول هفته گذشته مریخ‌نورد کنجکاوی در جدیدترین مأموریت خود اقدام به تحقیق در خصوص تپه‌های شنی در این سیاره کرده است.

جمع بندی زبان 3(نگاه به گذشته) ازانگلیسی 3 سوم دبیرستان