تأثیر بازگویی حفظی مطالب درسی

من از زمانی که در مقطع دبستان بودم، پس از مطالعه‌ی دقیق درس‌هایی مثل علوم و «بخوانیم بنویسیم» و... تلاش می‌کردم تا مطالب خوانده‌شده و ایده‌های اصلی بخش را بدون مراجعه به کتاب یادآوری کنم.

من از همان اوایل دوران تحصیلم زمانی که در مقطع دبستان بودم، پس از مطالعه‌ی دقیق درس‌هایی مثل علوم و «بخوانیم بنویسیم» و... تلاش می‌کردم تا مطالب خوانده‌شده و ایده‌های اصلی بخش را بدون مراجعه به کتاب و از حفظ برای خودم یادآوری کرده و بازگو می‌کردم و  اگر قادر به بیان مطالب نبودم متوجه می‌شدم که هنوز مطالب را به طور کامل نیاموخته‌ام و مجدداً آن‌ها را می‌خواندم.

این گونه به‌راحتی اطلاعات را در حافظه‌ام تثبیت می‌کردم. این کار را تا زمانی ادامه می‌دادم که به طور کامل به مطالب درسی مسلط شوم.