مأموریت شماره‌ی 4، موفقیت به وسعت 35 روز

با پایان یافتن پروژه‌ی سوم در 4 دی‌ماه، وارد 5 هفته فعالیت هدفمند برای جمع‌بندی کردن همه‌ی آموخته‌های ارزشمند نیم‌سال اول می‌شویم.



پروژه‌ی چهار، یک پروژه‌ی ویژه با دو آزمون ویژه است. زمان توقف شما در ایستگاه چهارم از برنامه‌ی راهبردی فقط 35 روز است؛ اما همه چیز در این 35 روزِ بسیار ویژه، خبر از جمع‌بندی ماهرانه، پیشرفت، آرامش و یادگیری می‌دهد.

با پایان یافتن پروژه‌ی سوم در 4 دی‌ماه، وارد 5 هفته‌ فعالیت هدفمند برای جمع‌بندی کردن همه‌ی آموخته‌های ارزشمند نیم‌سال اول می‌شویم. با جمع‌بندی نیمی از مطالب نیم‌سال اول سال چهارم و نیمی از مطالب درس‌های پایه در این زمانِ ویژه‌ی 35 روزه، یک فرصت بسیار گران‌بها برای تسلط هر چه بیش‌تر بر 50 درصد از کل مباحث کنکور سراسری در اختیار خواهید داشت و این به معنی به صدا درآمدن زنگ پیشرفت برای سخت‌کوش‌هایی است که فکر بهتر شدن و تغییر مثبت لحظه‌ای از ذهنشان جدا نمی‌شود.

اولین آزمون این پروژه، تنها آزمون برنامه‌ی راهبردی با اختلاف سه‌هفته‌ای نسبت به آزمون قبلی خود است. این راهکاری برای آرامش شماست تا در زمان آماده‌سازی برای امتحانات تشریحی در مدرسه، بیش‌ترین میزان تمرکز خود را به همین آزمون‌ها معطوف کنید و با تمام توان به مطالعه‌ی تشریحیِ مفید در هر درس بپردازید. قطعاً در این زمان نباید حل تست و همراه شدن با تسلطِ تستی را فراموش کنید. در پایان امتحانات تشریحی نیم‌سال اول، بلافاصله در آزمون جامعی برای جمع‌بندی همین مباحث شرکت می‌کنید تا در محکِ آزمون برنامه‌ای نیز کارآمدی آموخته‌های‌تان را بسنجید؛ اما این پایان نیم‌سال اول نیست. تحلیل عملکرد شما در طول سه هفته‌ی این آزمون و نتیجه‌ی آن در 25 دی‌ماه، مقدمه‌ای برای موفقیت در پروژه‌ی ششم است.

آزمون دوم این پروژه، جمع‌بندی مباحث پایه‌ی نیم‌سال اول، در دو هفته‌ی اول از نیم‌سال دوم مدارس برگزار خواهد بود. در این زمان است که پیشروی مباحث نیم‌سال دوم هنوز به میزان بیشینه نرسیده و بهترین زمان برای جمع‌بندی پایه‌های نیم‌سال اول فراهم می‌شود. پروژه‌ی چهارم، عرصه‌ی به نمایش گذاشتن مدیریت مطالعه و مدیریت جمع‌بندی است. اکنون  به استقبال مباحثی که در هفت آزمون گذشته (از 10 مهرماه تا 5 دی‌ماه) آن‌ها را برای مطالعه‌ی دقیق‌تر کنار گذاشته بودیم خواهیم رفت و باید برای پوشش دادن نقاط عدم قوت، درس‌های نوسانی و درس‌های نیازمند تلاش جدی، برنامه‌های ویژه داشته باشیم.

پنجره‌ی باز و ایستگاه جبرانی پروژه‌ی چهارم، برای دانش‌آموزان سخت‌کوش یک پیام بسیار واضح دارد؛ این‌که همیشه می‌توانیم با حرکت هدفمند در کنار برنامه‌ی راهبردی تصمیمات مهم بگیریم، این تصمیمات را به‌خوبی اجرا کنیم، از ایستگاه‌های جبرانی برای کارآمدیِ بیش‌تر تصمیم‌های‌مان استفاده کنیم و درنهایت همیشه از انجام موفقیت‌آمیزِ مأموریت‌های هشت‌گانه‌مان آسوده‌خاطر باشیم. به‌هم‌پیوستگی این مأموریت‌ها، وسعت موفقیت‌ را بیش‌تر از 35 روز خواهد کرد.