راهکارهایی برای داشتن زانوهای فولادین

ورزشکاران بیشتر در معرض آسیب‌های مرتبط با زانو قرار می‌گیرد.



دکتر غلام رضا خالقی متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ورزشکاران به علت ورزش‌های متفاوتی که انجام می‌دهند بهتر است با تقویت عضلات اطراف زانو در قسمت‌های زانوی صاف، زانو تاشو و یک سری از عضله‌ها در قسمت‌های داخلی از آسیب‌پذیری زانو تا حدودی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: اکثراً در دختران ورزشکار به علت ورزش‌های مقاومتی که انجام می‌دهند، دچار پارگی رباط ها می‌شوند. پس بهتر است، عضله‌ی اطراف زانو تقویت شود. البته ناگفته نماند که گاهی مواقع هم به علت ضربه‌ی شدید فرد دچار پارگی رباط می‌شود.

وی در خصوص تقویت زانوها  بیان کرد: افراد باید بنیشینند و پاهایشان را مقابل خود دراز کنند بعد زانوی خود را محکم راست کنند و فشار دهند و سپس شل کنند.

این متخصص ارتوپدی افزود: برای تقویت زانو حتی می‌توانید پای خود را دراز کنید و قطعه‌ای چوب زیر پاشنه‌ی خود قرار داده و عضلات را سفت کنند. سپس انگشتان از مچ به سمت خود کشانده و شل کنید.

منبع :