چهار حرکت ساده ورزشی برای زمان بی‌حوصلگی

گاهی اوقات پیش می‌آید که بدن شما علاقه به ورزش کردن دارد، اما ذهن بدن را یاری نمی‌کند. دلیل این مساله ممکن است استرس کاری، مشکلات شخصی و دغدغه‌های دیگر باشد.

چهار حرکت ساده ورزشی برای زمان بی‌حوصلگی

به گزارش ایسنا، هنگامی که این مشکل پیش می‌آید راه‌حل، انجام حرکات بسیار ساده است. حرکات زیر می‌توانند موثر باشند:

1. حرکت لانژ

به مدت 10 دقیقه حرکت لانژ انجام دهید. زمانی که واقعا احتیاج به استراحت داشتید حرکت را متوقف کنید. سعی کنید کمتر استراحت کنید. حرکت لانژ نه تنها آمادگی هوازی بدن را افزایش می‌دهد،‌ بلکه بدن را برای دویدن و فعالیت بیشتر آماده می‌کند. با بالا بردن سرعت انجام حرکت لانژ می توانید ضربان قلب را افزایش دهید و با آرام کردن حرکت می‌توانید عضلات را پرورش دهید.

2. ورزش با کتل بل

یک کتل بل نه چندان سنگین را در دست نگه دارید. کتل بل را 300 بار بین پاها نوسان دهید. اگر خسته شدید حرکت را متوقف کنید.

حرکت کتل بل راهی بسیار خوب برای تلفیق حرکات قلبی – عروقی و حرکات پایین تنه است. این حرکت برای سوزاندن چربی‌ها مناسب است.

3. حرکت چهار دست و پا

در حالی که زانوهای شما بر روی زمین قرار نگیرد، در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. 30 ثانیه به این حالت حرکت کنید و 30 ثانیه استراحت کنید. سپس 31 ثانیه حرکت کنید و 29 ثانیه استراحت کنید. بدین شکل در هر ست یک ثانیه به حرکت اضافه کنید و یک ثانیه از استراحت کم کنید تا 10 ست پیش بروید.

هر چقدر که عضلات خسته شوند بدن شروع به استفاده از چربی‌ها به عنوان سوخت می‌کند.

4. حرکت اسلم با توپ پزشکی

یک توپ پزشکی را در دست نگه دارید. 20 ثانیه حرکت اسلم با توپ را انجام دهید. 10 ثانیه استراحت کنید. هشت بار این کار را تکرار کنید.

این حرکت ضربان قلب را افزایش می‌دهد. 10 ثانیه استراحت در بین دوره‌های حرکت باعث می‌شود که بدن ریکاوری انجام دهد، اما سرعت کالری سوزی هم کاهش پیدا نکند.




منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب